Amerikiečių kompanija „Terrafugia“, užsiimanti individualių skraidymo aparatų kūrimu ir konstravimu, gavo JAV Federalinės aviacijos administracijos (FAA) leidimą vykdyti savo skraidančių automobilių TF-X modelio bandymus.
Kaip rašo žurnalas „Fortune“, bandymus planuojama vykdyti šalies šiaurės rytuose jau artimiausiais mėnesiais. Juose galės dalyvauti tik sveriantys ne daugiau nei 50 svarų (~32 kg) modeliai.
Slate primena, kad tada, kai jie pirmą kartą parašė apie šios kompanijos kūrinius, t. y. 2011 m., modelio pasirodymas buvo planuojamas kitais metais. Tačiau geriau vėliau, nei niekada. Dabar leidimą bandymams gavo tik miniatiūrinė (kiek ilgesnė, nei pusmetris), „Terrafugia“ sukonstruota skraidymo aparato versija. Ji dešimt kartų mažesnė už planuojamą gaminti skraidantį automobilį.
Terrafugia, kas išvertus iš lotynų kalbos reiškia „palikti žemę“, – nedidelė inžinierių kompanija, įsikūrusi Woburno miestelyje Masačusetso valstijoje. Kai 2004 metais FAA įteisino naują skraidančių aparatų kategoriją – lengvus sportinius lėktuvus, – „Terrafugia“ įkvėpėjas ir įkūrėjas Carlas Dietrichas užsidegė skraidančios mašinos sukūrimo idėja. Vienas iš jo tikslų buvo išlaisvinti pilotus nuo oro sąlygų malonės. Jei negalima skraidyti – naudoji ratus.
Pagal oficialioje kompanijos svetainėje pateiktą informaciją, modelis TF-X, turintis 300 AG variklį, gali nuskristi 800 km iki 320 km/h greičiu. Skraidančiame automobilyje telpa keturi žmonės, įskaitant vairuotoją. „Terrafugia“ atstovai tvirtina, kad jų kūrino valdymo sistema praktiškai nesiskirs nuo analogiškų sistemų įprastuose automobiliuose, o TF-X kaina neviršys liukso klasės automobilių kainos.
Slate, dėl aptakios kėbulo formos, TF-X lygina su kulka. Mašinai nereikia pakilimo tako. Dviem sparnuose įtaisytais propeleriais TF-X į orą gali pakilti vertikaliai, panašai, kaip sraigtasparnis. Todėl jam nereikia daug vietos manevrams. Be to, kūrėjų teigimu, pats skraidantis automobilis tilps paprastame garaže ir ekstremaliais atvejais nusileisti netgi nepritaikytoje tam vietovėje.
TF-X bus galima valdyti rankiniu ar automatiniu režimu (tarp leidžiamų nusileidimo vietų, o taip pat oro uostuose). „Terrafugia“ žada pirkėjams maksimalų skrydžio saugumą. TF-X bus aprūpintas sistema, pranešančia vietinei valdžiai apie visus ekstremalius nutikimus skrydžio metu, o taip pat parašiuto sistema piloto ir keleivių evakuacijai, jei skrydžio operatorius nuspręs, kad nusileidimas neįmanomas.
Sekdami naujausiomis technologijų ir inžinerijos pasaulio tendencijomis, TF-X kūrėjai planuoja, kad jų modelis bus varomas elektra. Visgi, pastebi „Fortune“, akumuliatorių sistemos skraidantiems automobiliams dar toli gražu ne tobulos.