Ir tas modelis bus žymimas ženkleliu „X“, kuris geriausiai primena labiausiai išsiskiriantį automobilio techninį sprendimą – į viršų pakylančias galines dureles. Antradienio vakarą (trečiadienį paryčiais Lietuvos laiku) elektromobilius kuriančios kompanijos „Tesla“ vadovas Elonas Muskas visuomenei oficialiai pristatė pirmąjį įmonės SUV automobilį „Model X“.
Elektrinių automobilių gerbėjų labai lauktas visais ratais varomas „Tesla Model X 90D“ vienu pakrovimu galės nuvažiuoti 411 kilometrų, o jo versija „P90D“ – 400 km. Elektrinio miesto visureigio pristatymą kompanijos galva pradėjo nuo ilgo monologo apie jo saugumą, pabrėždamas, kad tai pirmasis SUV automobilis, gavęs maksimalias penkias žvaigždutes kiekvienoje saugumo testo (crash test) kategorijoje.
Viena iš to priežasčių yra gana elementari – priekyje nėra vidaus degimo variklio. Be to, visureigio baterija montuojama itin žemai grindyse, sukurdama labai žemą svorio centrą ir praktiškai eliminuodama galimybę automobiliui apvirsti. Automobilis bevieliu interneto ryšiu galės pats atsinaujinti programinę įrangą ir nuosekliai judės autonomiškumo link. Tarp kitų „Model X“ išskirtinumų: specialus oro filtras ir, be abejo, galinės durelės.
„Bioweapon Defence Mode“ (gynybos prieš bakteriologinį ginklą sistema – vert.) – taip E. Muskas pavadino didelio oro filtro galimybes, tarp kurių ne tik kokybiškesnis oras, bet ir apsauga nuo įvairių bakterijų, dujų bei kitokių apokaliptinių scenarijų. Lyg vanago sparnai atsidarančios galinės „Model X“ durelės turi sensorius, kurie „mato“ kiaurai metalą ir sugeba nustatyti, kokiame aukštyje yra jūsų garažo lubos. Tokiu būdu durelės reguliuojasi, kiek aukštai joms atsidaryti. Be to, E. Muskas scenoje pademonstravo, kaip galinės durelės sugeba pakilti net ir pastačius automobilį itin siaurame plote tarp kitų transporto priemonių. Pristatymo metu E. Muskas taip pat išdalino raktelius pirmiesiems „Model X“ pirkėjams, kurie už automobilį paklojo po 132 tūkst. JAV dolerių (apie 118 tūkst. eurų).
„Tesla“ kol kas neatskleidžia, kiek kainuos bazinė ir brangiausia „Model X“ versijos. Galingiausia „Tesla Model X“ versija naudos tą pačią dviejų elektros variklių (ant priekinės ir galinės ašių) kombinaciją, kaip ir „Model S P85D“ versija, ir pasieks 751 AG galią bei neįtikėtiną 966 Nm trauką. Iki 100 km/val. šie automobiliai įsibėgės per 3,2 sek., o maksimalus greitis sieks 248 km/val.