Ar popierinis lėktuvėlis yra dronas? Pasak JAV Federalinės aviacijos administracijos (FAA), taip.
FAA griežtai draudžia eksploatuoti nepilotuojamas oro transporto priemones komerciniais tikslais. Todėl teisininkas ir dronų panaudojimo teises ginantis Peter Sachs, pateikė prašymą komerciniais tikslais pilotuoti popierinį lėktuvėlį su prijungtu mini varikliu. Advokato tikslas – išsiaiškinti FAA požiūrį į popierinius lėktuvėlius ir sužinoti ar grėstų atsakomybė už tokių priemonių skraidinimą nepaisant oro robotams taikomų taisyklių. Teisininkas sulaukė teigiamo atsakymo – popierinis lėktuvėlis su motoru gali būti skraidinimas. Tačiau pilotas turi užpildyti reikiamus dokumentus.
Anot FAA reikalavimų, P. Sachs turi teisę skraidinti „Tailor Toys PowerUp 3.0“ (išmaniuoju telefonu kontroliuojamas propeleris, jungiamas prie popierinio lėktuvo). Visgi dronas negali pakilti į didesnį nei 55 metrų aukštį, sverti daugiau nei 24, 9 kilogramus ir skristi greičiau nei 19 km/h. Rugpjūčio pabaigoje FAA išleido papildytus nutarimus, teigiančius, kad nauji pakeitimai yra nebesvarstytini ir neginčytini. Todėl visi, bet kokiais tikslais, eksploatuojantys popierinius lėktuvėlius net su minimaliausiu elektriniu ar motoriniu elementu, turi suprasti, kad eksploatuoja droną ir privalo laikytis numatytų reglamentų.
Peter Sachs išreiškė liūdesį dėl tokių Federalinės aviacijos administracijos nurodymų. Kalbėdamas su „Popular Science“ teisininkas apgailestavo, kad FAA popierinius lėktuvėlius interpretuoja kaip bet kurią kitą nepilotuojamą oro transporto priemonę, o ne kaip paprastą, rankų darbo žaislą. „FAA ką tik patvirtino nutarimą galiojantį visiems popieriniams oro lėktuvams, pagal kurį popieriniai lėktuvai turi paklusti Federalinės aviacijos reglamentams. Popieriniai lėktuvai buvo išrasti prieš du tūkstančius metų. Labai abejoju, kad 1958 metų kongresas, priimdamas šią sąvoką, siekė priskirti popierinius lėktuvus orlaivių kategorijai. Ir tai liečia ne tik komercinius popierinius lėktuvus, bet visus tokio pobūdžio lėktuvus. Suteikdama man lengvatą skraidinti popierinį lėktuvą, FAA pratęsė orlaivių apibrėžimą iki popierinės aviacijos“, – su apmaudu sakė Peter Sachs.
FAA atstovas spaudai Les Dorr teigė, kad P. Sachs užklausa dėl popierinio lėktuvo su motoru buvo peržvelgta ir įvertinta pagal įstatymus. Pasak jo, kiekvienas prašymas eksploatuoti nepilotuojamą oro transporto priemonę komerciniais tikslais yra atsakingai peržiūrimas, todėl kai kuriais atvejais gali būti taikomi individualūs reikalavimai.