Kai ketinate atrakinti savo automobilį, tikriausiai apie vagis negalvojate. O štai Samy Kamkaras tikrai galvoja. Šis saugumo technologijų ekspertas garsėja savo keistokai atrodančiais, bet bauginančiai efektyviai veikiančiais programišių įrankiais, oficialiai pristatė įrenginį, kurį jis pavadino „Rolljam“, rašo engadget.com.
Šiuo įrenginiu galima įveikti praktiškai bet kokio automobilio ir bet kokių nuotoliniu būdu atidaromų vartų apsaugą. Įrenginys buvo pademonstruotas programišių konferencijoje „Defcon 2015“, kur (dažniausiai) geranoriški kompiuterių saugumo ekspertai dalinasi savo žiniomis ir kibernetinio pasaulio grėsmių aktualijomis.
Štai koks „Rolljam“ veikimo principas: nusižiūrėtai aukai pirmąkart bandant atrakinti savo automobilį nuotolinio valdymo pulteliu automobilis lieka užrakintas. Bet antrą kartą atrakinimas veikia kaip įprastai. Tik kad tuo metu vagis jau turės pavogęs kodą, kuriuo galės atsirakinti automobilį sau tinkamu laiku.
Po to, kai vagišiai išmoko belaidžiu būdu vogti ankstesnės kartos nuotolinio atidarymo pultelių kodus, automobilių gamintojai sugalvojo „kintamą kodą“. Ši sistema kiekvieno automobilio atrakinimo ar užrakinimo metu pakeičia kodą – antrąkart jo panaudoti nepavyks. Teoriškai dėl to bet koks belaidžiu būdu pavogtas atrakinimo kodas tampa beverčiu. O štai S. Kamkaras sugalvojo sistemėlę, kuri, kaip daugelio kitų jo aparatų esminis principas, yra iki skausmo paprasta, bet stulbinančiai geniali. „Rolljam“ pirmą pultelio signalą blokuoja dviem radijo siųstuvais/imtuvais, o trečiu imtuvu įrašo atrakinimo kodą.
Savaime suprantama, automobilio savininkas, net neįtardamas nieko blogo, pabandys savo transporto priemonę atrakinti dar kartą. „Rolljam“ vėl blokuos ir nukopijuos belaidį raktą (jau naują), o pirmąjį, nukopijuotą anksčiau, perduos automobiliui – vagystės aukai viskas atrodys kaip įprasta, o technologiškai pasikausčiusio automobilių vagies aparatūroje bus išsaugotas nepanaudotas raktas. Ir tokią sistemą įtaisius kur nors netoli nusižiūrėto automobilio, vagis visada turės „šviežią“, veikiantį raktą.
Programišių bandymų belaidžiu būdu vogti „kintamą kodą“ būta ir anksčiau, bet S. Kamkaras yra pirmasis, šį procesą automatizavęs. Jo prototipine sistema buvo įveiktos pačių įvairiausių automobilių spynelės – „Nissan“, „Ford“, „Toyota“, „Volkswagen“ ir kitų. Išbandytas įrenginys ir su garažų vartais – visi jie pasidavė. Visa techninė įranga, reikalinga norint pasigaminti kažką panašaus į S. Kamkaro „Rolljam“, kainuotų apie 32 JAV dolerius 29,25 eurų).
Automobilių įmonės apie tokią vagystės galimybę yra informuotos – daugelis jų jai pradėjo naudoti naujas apsaugos sistemas, kuriose naudojamas kintamas raktas yra trumpalaikis, todėl S. Kamkaro „visraktis“ joms nepavojingas.
Pats programišius leidiniui „Wired“ sakė, kad įrenginį viešai visam pasauliui pristatė norėdamas automobilius ir garažų vartus gaminančias bendroves paskatinti atnaujinti ir senesnių savo produktų įrangą. „Mano asmeninis automobilis yra visiškai pažeidžiamas šiuo būdu. Nemanau, kad taip turėtų būti, kuomet žinoma, kad padėtis yra pataisoma“, – sakė programišius.