Elono Musko futuristinis „Hyperloop“ traukinys, vešiantis žmones 320–480 km/h greičiu, naudodamas magnetus, tampa realybe.
„Hyperloop Transport Technologies“ (HTT), tyrimų kompanija, įkurta netrukus po to, kai Elonas Muskas sugalvojo Hyperloop, sutarė statyti bandomąjį geležinkelį Kalifornijoje.
Bandymų atkarpa bus 8 kilometrų ilgio, ir turėtų būti baigtas statyti iki 2017 m. Dirkas Ahlbornas, HTT CEO, užsimena, kad kompanija iki 2018 metų jau gali būti pradėjusi keleivių pervežimą.
Galutinė Musko vizija yra traukinių linija, jungianti Los Andželą su San Francisku, esančiu už 645 kilometrų. Taip varginanti beveik šešių valandų trukmės kelionė automobiliu gali tapti malonia 30 minučių kelione traukiniu.
„Hyperloop“ traukinys naudos magnetų ir levitacijos kombinaciją. Pats traukinys skries virš žemės pakeltu vamzdžiu. Magnetai bus išdėstyti traukinio išorėje ir vamzdžio viduje. Derindami trauką ir stūmimą, magnetai traukinį varys visai smagiai. Be to, kiekviename vagone bus oro kompresorius, imsiantis orą iš traukinio priekio ir pūsiantis po apačia. Tai padės traukiniui levituoti bei sumažins oro pasipriešinimą.
Jei bandymai pavyks, geležinkelio statytojams teks susiremti su kraštovaizdžio iššūkiais. Ilgesniam ruožui teks įveikti kalnus, slėnius ir netgi posūkius. Paprastas, tiesus kaip strėlė geležinkelio ruožas būtų idealu, kad keleiviams kiltų kuo mažesnė tikimybė susirgti jūros liga. Tad, gali tekti kasti tunelius per kalnus ar statyti tiltus virš slėnių. Jau dabar tai atrodo nepigus malonumas!
O kol kas galite peržvelgti traukinio koncepcijos vaizdus:
Planuojama, kad kiekviename vagone bus po 28 keleivius. Kita mintis – padaryti traukinį be langų (kaip planuojami lėktuvai), o kameromis fiksuojamą išorinį pasaulį rodyti ekranuose.