Organizacijos „Euro NCAP“ atliktas tyrimas leidžia tvirtinti, kad serijiniuose automobiliuose naudojant automatinio stabdymo funkciją, maždaug 38 % mažėja tikimybė, jog transporto priemonė susidurs su priekyje važiuojančiu automobiliu.
Tyrimo autoriai pasinaudojo Europos ir Australijos transporto priemonių įvykių statistika, kurioje užfiksuotas vieno automobilio susidūrimas su priekyje važiuojančiu.
Tarp automatinės stabdymo funkcijos neturinčių automobilių tikimybė pažeisti galinę dalį ir įvažiuoti į priekyje esančią transporto priemonę pasidalino proporcingai 50/50.
Automobiliai su elektroniniais pagalbininkais rečiau įvažiuoja į kitus automobilius, tačiau kartu gali išprovokuoti kitus įvažiuoti į jo galinę dalį, kadangi stabdymas procesas gali būti daug staigesnis.
Gauta statistika „Euro NCAP“ atstovams pasirodė gana įtikinanti, kad automatinio stabdymo sistema būtų rekomenduojama diegti visuotinai. Dar daugiau, greitu metu automobiliai be tokios sistemos negalės gauti aukščiausio saugumo įvertinimo, naudojant „Euro NCAP“ metodiką.
Atitinkamos sistemos naudoja duomenis, gautus iš skirtingų šaltinių (radarų, daviklių ir kamerų), kurie įvertina susidūrimo su priešais esančia kliūtimi pavojų, judant iki 50 km/h greičiu. Savaime suprantama, davikliams daro įtaką klimato sąlygos ir užterštumas, atšiauriomis oro sąlygomis gali veikti ne visai tiksliai.