Svarbiausia 2015-ųjų „Opel“ premjera taps naujos kartos „Astra“. Jau žinoma, kad šis modelis oficialiai debiutuos rudenį Frankfurto automobilių parodoje ir gamintojai po truputį atskleidžia jo detales.
Šįkart „Opel“ pranešė, kad „Astra“ turės išmanią ateities apšvietimo sistemą. Teigiama, kad ši sistema bus pirmą kartą diegiama kompaktinės klasės automobilyje. Šie naujoviški „full-LED“ matricos žibintai „IntelliLux“ vairuotojui leis naudotis neakinančiomis ilgosiomis šviesomis. Šio tipo sistema iki šiol buvo diegiama tik išskirtinių ir prabangių automobilių klasės transporto priemonėse.
Iš šešiolikos LED segmentų – po aštuonis iš kiekvienos automobilio pusės – susidedanti naujoji LED matricos sistema nuolat automatiškai pritaiko šviesos srauto ilgį ir pasiskirstymą prie bet kokių eismo sąlygų. Sistema integruota su priekine kamera „Opel Eye“, kuri aptinka, pavyzdžiui, kitas judančias transporto priemones, o pavieniai LED segmentai, kurie gali apakinti iš priekio atvažiuojančių transporto priemonių vairuotojus, automatiškai išsijungia ir įsijungia.
Vos automobiliui išvažiavus iš miesto, automatiškai įsijungia tolimųjų šviesų žibintai – jie ir lieka įjungti. Todėl, kaip patvirtina Darmstadto technikos universiteto ir Europos iniciatyvos „LightSightSafety“ atlikto tyrimo duomenys, ženkliai padidėja saugumas. Tyrimo rezultatai rodo, kad važiuojant 80 km/val., vairuotojai kelkraštyje esančius objektus pastebi likus 30–40 metrų didesniam atstumui palyginti su įprastinėmis halogeninėmis ar trumpųjų šviesų ksenono lempomis. Vadinasi, vairuotojas turi pusantros sekundės daugiau laiko sureaguoti, kai, pavyzdžiui į kelią staiga išbėga gyvūnas.
Teigiama, kad tai bus naudinga ne tik „Astra“ vairuotojams, bet taip pat nebus akinami kiti eismo dalyviai. Kai kamera aptinka šviesos šaltinius, sklindančius iš priešinga eismo juosta besiartinančių ar priešais važiuojančių transporto priemonių, atitinkamą zoną apšviečiantys šviesos diodai išsijungia, o aplink transporto priemones esantis plotas tiesiog „iškerpamas“. Likusi kelio dalis ir jo aplinka lieka ryškiai apšviesti. Tokio tikslumo ir gebėjimo prisitaikyti LED matricos žibintai apšvietimo technologiją kilsteli į aukštesnį lygį.
„Opel“ žibintų inžinieriai išmaniąją „full-LED“ sistemą ne tik pavertė labiau finansiškai prieinama, bet ir kilstelėjo ją į naują išmanumo lygį. Kadangi ne visi „Astra“ pirkėjai rinksis komplektaciją su integruota navigacijos sistema, apšvietimo sistema privalo gebėti savarankiškai atpažinti, ar transporto priemonė yra, pavyzdžiui, miesto zonoje, ar magistralėje. „Astra“ įrengta sistema „IntelliLux“ – pirmoji matricos žibintų sistema, kuri buvo nuolat tobulinama serijinės gamybos automobilyje, nesusiejus jos su navigacijos sistema. Be daugelio automatinių artimųjų ir tolimųjų šviesų kombinacijų, šviesos diodų lempos „IntelliLux“ gali būti naudojamos specialiu magistralės režimu, kuris padeda užtikrinti dar didesnį saugumą nakties metu. O dėl specialios pasveikinimo apšvietimo funkcijos įlipti į „Astra“ tamsoje tapo dar patogiau.
„Opel“ teigimu, LED matricos žibintų sistema žymiai ilgaamžiškesnė palyginti su halogeniniais ar ksenono priekiniais žibintais. Dar vienas jų pranašumas tas, kad priekinio žibinto nebereikia valdyti mechaniniais judesiais – pavieniai LED segmentai įsijungia ir išsijungia pagal esamas važiavimo sąlygas. Todėl pailgėja tarnavimo laikas, kuris pastebimai pranoksta automobilio gyvavimo trukmę.