NASA pristatė 10-ies elektrinių variklių varomą bepilotę skraidyklę, kuri pakyla ir nusileidžia kaip sraigtasparnis, tačiau skrenda kaip lėktuvas.
Drono „Greased Lightning GL-10“ prototipas šiuo metu tobulinamas kaip bepilotis skraidantis aparatas, tačiau, anot NASA atstovų, ateityje gali būti sukurta ir pilotuojama jo versija.
Billas Fredericksas, NASA inžinierius, teigė, jog jo komanda turi keletą variantų, kur būtų galima pataikyti šią koncepciją. Dronas gali būti naudojamas siuntų pristatymui, ilgos trukmės žvalgybos, pasėlių stebėjimo ir patikros operacijoms, žemėlapių sudarymui bei kitoms užduotims atlikti. Anot Frederickso, kur kas didesnė skraidyklės versija galėtų būti puikia transporto priemone, kurioje galėtų skristi nuo vieno iki keturių žmonių.
Droną sukūrė agentūros NASA Langley tyrimų centro komanda. Skraidyklės sparnų ilgis siekia 3 metrus. Ant drono sparnų pritaisyti aštuoni sraigtus sukantys elektriniai varikliai. Dar du tokie varikliai pritaisyti prie drono uodegos. Jo svoris – 28 kilogramai. Dronas GL-10 pasižymi tuo, jog dirba itin tyliai. Anot jo konstruktorių, jis veikia kur kas tyliau nei benzinu varomos žoliapjovės motoras.
Bandymų metu dronas sėkmingai sugebėjo pakeisti savo judėjimo būdą nuo vertikalaus, sraigtasparnio tipo kilimo, iki „sparninio“ lėktuvo skrydžio. Tai suteikia dronui nepaprastų pritaikymo galimybių. Tokiai skraidyklei nereikia nei pakilimo, nei tūpimo tako. Tai idealus aparatas kompanijoms, norinčioms palikti siuntinius prie savo klientų namų durų. „Sparninio“ skridimo režimas taip pat reiškia, kad dronas gali išvystyti kur kas didesnius greičius ir pasiekti tolimesnes vietas nei įprastiniai kvadrokopteriai.
Tiesa, tokie hibridiniai skraidantys aparatai nėra naujiena. Kompanijų „Bell Helicopter“ ir „Boeing Rotorcraft Systems“ sukurtas „B-B V22 Osprey“ hibridinis lėktuvas ant savo sparnų turi du masyvius sraigtus, kurių poziciją pakeitus, jis taip pat gali vertikaliai pakilti ir leistis. Šis skraidantis aparatas jau ilgą laiką naudojamas JAV kariškių.