JAV kompanija „Lockheed Martin“ sėkmingai išbandė K-MAX bepiločius sraigtasparnius paieškos ir gelbėjimo operacijose. Sraigtasparnis, kurtas kartu su „Kaman Aerospace“ bei „Nyea Sytems“, prieš tai išbandytas skraidinant įvairius krovinius. Jo pagrindinė numatyta paskirtis būtent tai ir buvo – karinių krovinių transportavimas. Tačiau sėkmingi bepiločio sraigtasparnio bandymai leidžia manyti, kad šis dronas neužilgo gali būti naudojamas paieškos bei žmonių evakuacijos misijose.
Kovą atliktų bandymų rezultatai buvo paskelbti tik po mėnesio. Jų metu antžeminis robotas surado ir apžiūrėjo tariamai pasiklydusią karių grupę, kurios vienas narys yra sunkiai sužeistas. Tada robotas į įvykio vietą iškvietė bepilotį sraigtasparnį. Dronui nusileidus ant žemės, nukentėjusysis buvo pritvirtintas prie sraigtasparnio šone esančios sėdynės ir 160 km/h greičiu išskraidintas į saugią vietą.
„Lockheed Martin“ verslo plėtros vadovas Jay McConville teigė, jog K-MAX leidžia atlikti nukentėjusiųjų asmenų transportavimą bet kuriuo paros metu, papildomai nerizikuojant kitų asmenų gyvybėmis. K-MAX bepilotis sraigtasparnis buvo kurtas beveik trejus metus, bendradarbiaujant su JAV Jūrų pėstininkais. Anot McConville, šių bandymu metu išryškėjo sraigtasparnio privalumai. Bendradarbiaujant su „UCS Architecture“ sukurtos technologijos, leidžiančios šio bepiločio autonomines sistemas greitai pritaikyti darbui su kita modernia technika.
JAV armijos arsenale jau seniai naudojami koviniai dronai, tačiau kitas žingsnis karinių bepiločių skraidyklių technologijose – kompleksinės transportavimo operacijos. Šie dronai be abejonės suteiks naudos ir civiliams. Jie gali būti pritaikyti dingusių žmonių paieškai miškuose, žmonių gelbėjimui jūrose ar kitoms panašioms operacijoms. Teigiama, jog K-MAX ir panašios autonominės skraidyklės šias užduotis galėtų atlikti kur kas efektyviau bei sumažinti jų kaštus.