Kanadiečių sukurtas fiksuoto sparno TD100 dronas išbandomas povandeninių objektų paieškos misijose. Kanados kariuomenė jau anksčiau išbandė panašaus tipo skraidykles operacijose virš sausumos ir jūros.
TD100 droną sukūrusios kompanijos „Brican“ prezidentas B. McLuckie teigė, jog jų dronas pranoksta visus konkurentus. Anot McLuckie, šis dronas bei jo jutiklinė sistema yra pranašesnė gebėjimu užfiksuoti povandeninius laivus arba kitus metalinius objektus, pavyzdžiui, įprastinius laivus arba minas, po vandeniu ir ant vandens.
Tokios paieškos misijos šiuo metu Kanados kariuomenėje vykdomos su „Aurora“ žvalgybos lėktuvais bei sraigtasparniais „Sea King“.
TD100 drono sparnų ilgis – vos 5 metrai. Jį galima paleisti nuo žemės arba nuo nešiojamojo pripučiamo pakilimo tako. Dronas taip pat gali būti paleistas iš nedidelio pikapo tipo sunkvežimio. McLuckie teigimu, jis šią idėją pasiskolino iš Džeimso Bondo filmų.
Priklausomai nuo drono gabenamos įrangos, jis gali nuo bazės nutolti iki 1000 km atstumu ir sugrįžti.
Skraidyklė pradžioje buvo kurta ir naudota nykstančių gyvūnijos rūšių fotografavimui, tačiau netrukus patraukė ir kariškių dėmesį. Dronas neseniai buvo išbandytas pratybose kartu su Vokietijos kariais.
Pradžioje Kanados kariuomenė planavo droną panaudoti nesprogusių bombų bei kitų nuolaužų žemėlapiams kurti Žąsų įlankoje, Niufaundlando ir Labradoro provincijoje. Tačiau vėliau Kanados Nacionalinės gynybos departamentas pasiūlė šiose skraidyklėse sumontuoti magnetometrus, kurie gali būti naudojami kaip metalo detektoriai ir taip aptikti povandeninius laivus ar kitus objektus vandenyne.
Šiais metais planuojama atlikti eilę drono bandymų, kurių metu jis bus paleidžiamas iš laivo ir vėl bandys ant jo nusileisti.
Kompanija „Brican“ taip pat pažymi, jog jos sukurtas dronas gali gabenti maždaug 9 kilogramų krovinį, o tai ženkliai daugiau nei sugeba „Boeing ScanEagle“ skraidyklė, kurią šiuo metu naudoja Kanados laivynas.