Šveicarijos EPFL universiteto mokslininkai sukūrė mokymo sistemą, kurią pavadino „CoWriter“. Programos tikslas yra padėti vaikams įtvirtinti bei pagerinti rašymo įgūdžius. Programa buvo pristatyta Portlande (JAV) vykusioje Žmonių ir robotų sąveikos konferencijoje.
Programa sukurta mokymosi, mokant kitą, principu, kuris naudojamas pedagogikoje. Kuomet vaikai susiduria su sunkumais rašydami, jie gali greit prarasti pasitikėjimą savo jėgomis, nuleisti rankas ir prarasti motyvaciją toliau mokytis. Tačiau, kai mokiniai atsiduria mokytojo vietoje ir perduoda turimas žinias kitiems, jie gali atgauti motyvaciją ir pasitikėjimą savimi.
Vienas iš programos „CoWriter“ kūrėjų, Séverin Lemaignan, sako, kad pagrindinis programos kūrimo tikslas buvo išrasti mokymo priemonę robotą, atliekantį bendraamžio, kurį reikia pamokyti, vaidmenį. Robotas žino mažiau netgi už prasčiausią mokinį klasėje, todėl kiekvienas vaikas turi galimybę mokytis, mokydamas robotą.
Mokslininkai sukūrė progresyvius rašymo algoritmus ir pritaikė juos jau anksčiau sukurtam robotui humanoidui. Šių algoritmų dėka robotas gali rašyti žodžius rašytinėmis raidėmis, darydamas klaidas, o laikui bėgant tobulėja. Algoritmai sukurti remiantis duomenų baze, kurioje sukaupti rašysenos pavyzdžiai ir klaidos, kurias vaikai dažnai daro besimokydami rašyti. Robotą galima užprogramuoti ir taip, kad jis keltų konkrečius sunkumus mokiniui, pavyzdžiui, netiksliai rašytų P raidę, kad mokinys turėtų ją pataisyti ir taip tobulintų konkrečios raidės rašymą.
Sistema „CoWriter“ yra tik mokymo programos prototipas, tačiau ji jau buvo išbandyta pradinėje mokykloje, pamokose su maždaug 70 mokinių, kurių amžius svyravo nuo 6 iki 8 metų. Programa taip pat buvo išbandyta ir individualiai su 6 metų vaiku. Vaikas turėjo valandos trukmės užsiėmimus su robotu kartą per savaitę visą mėnesį. Mokslininkai planuoja greitu metu atlikti tyrimus, kurie padės įvertinti programos efektyvumą mokymosi procese ir mokinių progresą, naudojimo paprastumą bei pritaikymą labiau specializuotose srityse, tokiose kaip kalbos terapija.