Prieš kurį laiką 3D vaizdas pradėjo įgyti populiarumą, ir jei telefonuose trimatį vaizdą galėjo atkuri tik keletas modelių, tai 3D palaikantys televizoriai gaminami ir dabar, nors „CES 2015“ parodoje apie šią technologiją beveik nieko nebuvo pasakyta. Išimtimi tapo kompanijos „Leia“ projektas, kuriantis trimates hologramas, kurioms matyti nereikės specialių akinių.
Holografiniai ekranai daug kartų paminėti mokslinės fantastikos kūriniuose, bet tokie projektai niekada nebuvo įgyvendinami pakankamai aukštu kokybės lygiu ir visi šios srities bandymai nebuvo sėkmingi dėl klaidingo požiūrio arba kūrėjų komandos entuziazmo trūkumo. „Leia“ projektas pademonstravo kad pasiekti aukštos kokybės hologramas įmanoma.
Startuolių naudojama technologija paremta ekrano apšvietimu, kuris sukuria trimatį vaizdą šešiasdešimt keturiose skirtingose projekcijose. Priklausomai nuo vartotojo buvimo vietos, jis mato tam tikrus srautus, tai yra, iš skirtingų pozicijų ekrano atžvilgiu bus rodoma kita vaizdo dalis. Projekcijų kiekis neribojamas šiuo skaičiumi – dabar kuriamas prototipas, kuris atkuria 200 atvaizdų. Kuo jų daugiau, tuo aukštesnės kokybės bus 3D vaizdas. Žiūrint iš arti paveikslėlis atrodo trimatis, tačiau nutolus nuo prietaiso vaizdas tampa plokštesnis. Nuotraukose, taip pat kaip ir vaizdo įraše, šio poveikio nepamatysite – norint pajusti trimatį efektą, naujieną reikia pamatyti gyvai.
Didžiausias iššūkis įgyvendinant šią technologiją yra turinys. Kiekviena projekcija yra objekto vaizdo įrašai tam tikru rakursu, kurie vėliau suderinami į vieningą hologramą. Taip pat galima naudoti 3D modelius, tokiu atveju užduotis tampa daug paprastesnė. Vienas iš „MWC 2015“ pademonstruotų pavyzdžių buvo laikrodis su trimačiais skaičiais.
Kūrėjai tvirtina, kad šios technologijos praktinio pritaikymo sritis labai plati. Ją galima naudoti išmaniuosiuose telefonuose, planšetėse, navigacijos prietaisuose ir didesniuose ekranuose.
Kada projektas pasieks komercinę stadiją ir bus pradėtas taikyti praktikoje, ir ar tai įvyks, pasakyti sunku, tačiau veikiančio pavyzdžio buvimas leis bendrovei pritraukti didesnių komandų dėmesį, su kuriais bendradarbiaujant ši idėja gali būti plėtojama toliau.