Inžinierių, matematikų ir programuotojų komanda iš Fraunhoferio universiteto kuria robotizuotą sistemą, skirtą elektriniams automobiliams. Ja aprūpintos transporto priemonės galės savarankiškai surasti reikiamą kelią nežinomose vietovėse ir išvengti kelyje pasitaikiusių kliūčių. Tikimasi, kad tokia sistema greitu laiku sugebės pati surasti vietas stovėjimo aikštelėse ar „pasikrauti“ elementus.
Vokiečių projektas „Afkar“ trunka jau beveik pusantrų metų. Pagrindinis jo tikslas – padidinti autonomiškumą automobilių, kurie jau naudojasi bortiniais kompiuteriais-pagalbininkais. Jų dėka šie automobiliai gali saugiai manevruoti, išvengti susidūrimų stovėjimo aikštelėse, „aklųjų zonų“ ir t. t.
Dabartinis mokslininkų siekis – išmokyti elektromobilius surasti vietas stovėjimo aikštelėse ir padaryti tai be jokių įbrėžimų. Taip pat siekiama, jog elektriniai automobiliai galėtų savarankiškai valdyti ir savo elementų įkrovimo procesą. Tokius automobilius reikia nuolat įkrauti. Dėl riboto jų aptarnavimo stotelių skaičiaus ir ribotų vienu metu aptarnaujamų automobilių kiekio, būtų puiku, kad mašina galėtų savo elementus įkrauti savarankiškai, kol jos šeimininkas nešvaistytų laiko laukdamas eilėje ir užsiimtų kita veikla.
„Technologija, reikalinga šiems tikslams pasiekti, jau prieinama“, – sako projekto „Afkar“ vadovas Benjaminas Maidelis. Daugelis kuriamų šiuolaikinių automobilių jau dabar turi reikiamą jutiklinė įrangą, kurią šiek tiek modifikavus, būtų galima šiuos automobilius aprūpinti ir papildoma „Afkar“ technologija.
Maidelis ir jo komanda savo darbe panaudoja kameras, ultragarsą, radarus ir lazerinius daviklius, kurie galėtų „matyti“ už 200–300 metrų esančius objektus. To pakanka, kad programinė įranga galėtų laiku reaguoti į netikėtas situacijas aplinkoje ir saugiai išvengtų kliūčių.
Mokslininkas teigia, jog šių autonominių vairavimo sistemų populiarumą ir kainą nulems vartotojų požiūris bei teisinis reglamentavimas. Ko gero ši technologija rinką užvaldys ne dideliais šuoliais, o žengdama žingsnį po žingsnio.