Viena iš didžiųjų švietimo evoliucijų buvo vaikų kompiuterinio raštingumo plėtra. Tačiau sunkiausia užduotis vis dar išliko padaryti mokymąsi programuoti ne tokiu „sausu“ užsiėmimu. Pietų Kalifornijos startuolis surado naują inovatyvų būdą, kaip išspręsti šią problemą, panaudojant golfo kamuoliuko dydžio robotus, kurie geba sekti jūsų nupieštomis linijomis, o taip pat keliauti ant planšetės ekrano nurodytais takais.
„Ozobot“ vardą turintis robotas išpopuliarėjo pernai, debiutuodamas CES parodoje. Dėl savo nedidelės kainos (vieno roboto kaina kartu su programine įranga ir žaidimais siekia kiek daugiau nei 40 eurų) bei daugybės edukacinių galimybių, robotas „Ozobot“ sulaukė daug pagyrų iš įvairių vaikų švietimui skirtų organizacijų. Dabar kompanija „Evollve“ pristato naują roboto versiją, kuri leidžia naudoti „Blockly“, „Google“ biblioteką, skirtą kurti vizualinius programavimo redaktorius ir rašyti komandas „Ozobot“ robotams.
Naujoji versija pasirodys kiek vėliau šiais metais.
„Ozobot“ sėkmės paslaptis – su juo ypač lengva dirbti – tereikia nupiešti keletą linijų, taigi vartotojas skatinamas nenuleisti rankų ir pabandyti kurti toliau. Mažytis „Ozobot“ robotas veikia naudodamasis „iOS“ arba „Android“ programine įranga. Šiais metais taip pat ketinama jį pritaikyti „Microsoft“ sistemai. Robotas juda ant popieriaus lapo arba planšetės ekrano. Nuo nubrėžtos linijos spalvos priklauso, ką darys robotas. Pavyzdžiui, manipuliuojant linijomis, galima priversti „Ozobot“ suktis vietoje arba staigiai pagreitėti.
Štai čia ir įsilieja programavimo elementai – dabar galite „užprogramuoti“ robotą judėti, naudodamiesi specialia „Ozobot“ programine įranga. Vėliau planuojama tam pritaikyti „Blockly“ sistemą. Ateityje kompanija planuoja pritaikyti „Ozobot“ įvairioms kitoms programavimo kalboms. Kol kas pagrindinis siekis nėra išmokyti vaikus tokių programavimo kalbų kaip „Python“ ar C++, bet perteikti jiems mąstyseną, kaip kurti komandų sekas bei perprasti jų vizualines išraiškas.
Taip pat įžvelgiamas ir naudingas socialinis roboto teikiamas elementas. „Vaikai tapo per daug uždari, taigi mes iš ties stengėmės sukurti kažką, kas susietų „Ozobot“ su fiziniu pasauliu“, – teigė kompanijos įkūrėjas ir generalinis direktorius Naderas Hamda.
Daugybė kompiuterinių žaidimų sukuriama vien tik pramogos tikslais, tačiau, ką parodė tokie žaidimai kaip „Minecraft“, kartais jie gali turėti pašalinį efektą, kai žaidimo elementai panaudojami kaip programavimo ir kompiuterinės mechanikos mokymo platforma.
„Ozobot“ eina kiek kitu keliu. Visų pirma šis robotas buvo kurtas kaip mokymosi platforma, o tik po to darbo su juo procesą siekiama padaryti kuo smagesniu ir žaismingesniu.
„Evollve“ gavo kelių milijonų dolerių finansavimą iš įvairių verslo angelų organizacijų, o taip pat ieško kitų papildomų investicinių šaltinių šiam projektui.