Ūkininkai nori, kad dronai prižiūrėtų jų laukus. Vestuvių fotografai nori dronų tam, jog galėtų juos panaudoti nuotraukoms iš dangaus. „Tačiau šiems norams netrukus gali prireikti piloto licencijos“, – rašo Jose Pagliery, portalo „CNNMoney“ apžvalgininkas. Įstatymų, anot publikacijos autoriaus, verta tikėtis griežtų.
Straipsnyje teigiama, jog metams baigiantis FAA (JAV Federalinės Aviacijos Administracija) pateiks apsvarstytas taisykles, kurios bus taikomos visiems nedideliems oro robotams, valdomiems nuotoliniu būdu, verslo ar komercijos tikslais. FAA pozicija – anot patikimų, bet neįvardytų J. Pagliery šaltinių – dronams turi būti taikomi griežti priežiūros ir eksploatacijos standartai, kuriuos gali būti sunku įgyvendinti.
Viena iš numanomų taisyklių – visi dronai, lengvesni nei 55 svarai (maždaug 25 kilogramai), padangę narstyti galės tik dienos metu, o nepilotuojamą oro transporto priemonę valdantis operatorius turės tikslingai prižiūrėti roboto skrydį. Be to, prognozuojama, kad robotams nebus leista pakilti aukščiau 400 pėdų (apie 120 metrų).
Publikacijos autorius teigia, jog tokių įstatymų įsigaliojimas netaps teigiamu veiksniu oro robotų pramonėje. Reglamentai padidins dronų naudojimo išlaidas, apribos geografinį diapazoną. Be to, sunkesni nei 55 svarai skraidantys mechanizmai bus išstumti iš „galimybių rinkos“.
„737 lėktuvo valdymas absoliučiai skiriasi nuo nepilotuojamo aviacijos roboto kontrolės“, – teigia „Airware“ kompanijos vadovas Jesse Kallman. Pasak jo, idėja, jog dronų valdymui gali tekti įsigyti piloto licenciją yra ne tik nepagrįsta, bet ir absurdiška.
Manoma, jog piloto licencijos reikalavimas valdant droną verslo ar pramonės srityse drastiškai sumažins oro robotų panaudojimą įvairiose industrijose, kuriose nepilotuojami aviacijos mechanizmai būtų naudingi.
Oro robotai – tai kur kas daugiau nei pramoga. Jiems piešiamas svarbus vaidmuo ateityje, susijęs su komerciniu ir pramoniniu panaudojimu. Dronai tinkami ne tik greitam vaistų ar kitų medicinos priemonių gabenimui į sunkiai pasiekiamas katastrofų vietas. Nedidelės energetikos kompanijos galėtų naudoti dronus iš arti apžiūrint vėjo jėgaines (šiuo metu šį darbą atlieka technikai, kurie, norėdami efektyviai atlikti darbą, turi stovėti įrenginio viršuje, beveik 80 metrų aukštyje). Geležinkelio įmonės norėtų dronus naudoti kaip palydovus traukiniams ilgose kelionėse bei geležinkelio bėgių tikrinimui.
Nepilotuojamos oro transporto priemonės turi daugybę pritaikymo galimybių, tačiau FAA reglamentai riboja numanomas galimybes net tik JAV, bet ir turi įtakos visame pasaulyje. Ar Federalinė aviacijos administracija elgiasi neteisingai ignoruodama inovacijas, atsakyti sunku. Vis dėlto įstatymų griežtumas skirtas tam, jog būtų užtikrintas žmonių saugumas.