Anglijos mokslininkai pristato projektą – ALIZ-E, trukusį keturis su puse metų, prie kurio prisidėjo ekspertai iš daugybės Europos šalių. Pagrindinė projekto idėja buvo sukurti robotą, kuris įsitrauktų į ilgalaikį bendravimą su žmogumi. Mokslininkai siekė sukurti robotus, turinčius dirbtinį intelektą ir ištirti kaip vaikai reaguoja į juos.
Anksčiau sukurti socialūs robotai galėjo „natūraliai“ bendrauti vos kelias minutes. Kad galėtų bendrauti ilgesnį laiką – kelias valandas ar net dienas, robotas turi gebėti prisiminti. Tai buvo iššūkis mokslininkams.
Projekto metu naudoti robotai-humanoidai „Nao“, yra apie 60 centimetrų aukščio, turi specialią įrangą, kuri atpažįsta kalbą ir leidžia robotui bendrauti su vaiku, užduodant klausimus bei reaguojant į tai, ką sako žmogus. Robotas geba bendrauti su vaiku individualiai, vaikui priimtinu būdu, pateikia jam lengvai suprantamą informaciją. Taip sukuriamas artimas, asmeninis ryšys, kurio dėka sužadinamas vaikų susidomėjimas robotu ir pagreitinamas mokymosi procesas. Šis robotas, kaip ir žmonės, daro klaidas. Tai leidžia vaikams suprasti, kad kiekvienas kartais klysta, daryti klaidas yra normalu, jos padeda mokytis. Daug vaikų, sergančių diabetu, mažai pasitiki savimi, tačiau robotas gali atstatyti jų pasitikėjimą savo jėgomis.
Mokslininkai atliko daugybę bandymų ligoninėse, vasaros stovyklose ir mokyklose skirtingose Europos šalyse. Bandymuose dalyvavo 7–11 metų amžiaus vaikai, sergantys diabetu. Padedami roboto jie atliko įvairias interaktyvias užduotis. Viena iš tokių užduočių buvo rašyti dienoraštį, kuriame reikėjo žymėti per dieną suvartotą maistą, insulino injekcijas, cukraus lygį kraujyje ir panašius duomenis. Tyrimas rodo, kad vaikai pateikia daugiau informacijos ir yra labiau linkę atlikti užduotis, susijusias su jų sveikata, kai tai padaryti juos skatina draugiškas interaktyvus robotas. Robotas padeda vaikams geriau suprasti savo ligą bei įsisavinti daug naudingos informacijos jiems patraukliu ir suprantamu būdu – pasitelkiant žaidimus ir viktorinas.
Projekto autoriai taip pat išbandė robotus mokyklose, kad įvertintų, kokį dar poveikį vaikams gali daryti naujieji robotai. Vienoje mokykloje robotas mokė aštuonmetį apie pirminius skaičius. Tai pademonstravo, kad vaikai gali greitai tobulėti, kai į pagalbą pasitelkiami robotai. Mokslininkai nesiūlo robotais pakeisti mokytojų, tačiau tiki, kad jie gali būti naudojami kaip mokytojų asistentai, padedantys vaikams, kuriems prasčiau sekasi.
Socialūs robotai daro nepaprastai teigiamą poveikį vaikams. Projekto kūrėjai tiki, kad tokie robotai gali būti naudojami ir kaip terapijos įrankiai vaikams, turintiems autizmo sutrikimą, taip pat gali padėti tiems, kuriems prasčiau sekasi mokykloje.