„Ne, tik po jūsų“. Dabar šiais mažyčiais gluminančiais momentais galės dalintis ir dronai, dėka naujojo navigacijos sistemos patobulinimo.
Parkeris Conroy‘us ir jo komanda iš Jutos Universiteto, sukūrė susidūrimo išvengimo sistemą, kuri leidžia dronams kvadrokopteriams „matyti“ vienas kitą ir imtis apgalvotų ėjimų, kad būtų išvengta avarijos ore. Kameros užfiksuoja artėjančio kvadrokopterio charakteristikas ir nustačius artėjančios skraidyklės dydį, sužino dronus skiriantį atstumą. Pagal atstumo kitimą, sistema leidžia nustatyti atlekiančio drono greitį. Nuotolinis kompiuteris apskaičiuoja galimo susidūrimo zoną ir nurodo dronui, kokių išvengiamųjų manevrų imtis.
Vis dėlto kartais dronai neteisingai nustato savo partnerių skriejimo trajektoriją ir abu pasuka į tą pačią pusę. Nors dronai automatiškai ištaiso savo skriejimo kelius, tačiau akimirkai patenka į žmonėms gerai pažįstamą „abipusio šokio“ situaciją
„Retai kada pamatysite savarankiškai šokančius dronus“, – teigė Conroy‘us, dabar dirbantis robotų gamybos kompanijai „Adept Technology“. „Eidamas įvertini kitų žmonių ėjimo greitį, tačiau kartais suklysti, – teigė mokslininkas. – Tas pats nutinka ir su robotais. Susidaro situacija, kada jie abu juda į tą pačią pusę.“
Mirko Kovacas iš Londono Imperatoriškojo Koledžo teigė, jog naujausi proveržiai dirbtinio intelekto technologijose vis dažniau leidžia robotams atkartoti gyvūnų elgseną. Vis tai dėka algoritmų, kurie veikiau geba suteikti „instinktus“ mašinoms, o ne vien tik aukšto lygio tam tikros apibrėžtos situacijos suvokimą.
„Vietoje kažko labai tikslaus ar kompiuteriškai intensyvaus, tai labiau primena žemo lygio impulsą. Jie skuodžia, kažką pamato, jo išvengia ir toliau nulekia, lyg vabzdžiai ar gyvūnai“, – teigė mokslininkas.
Kovacas pažymėjo, jog skraidantiems ateities robotams būtini šie instinktus primenantys gebėjimai. Taip pat reikia, kad robotai gebėtų šiuos instinktyvius veiksmus priimti, naudodamiesi vidine savo įranga. „Šie tyrimai, yra svarbus žingsnis link to“, – pridėjo mokslininkas.
Michaelas Perry, stambaus dronų gamintojo DJI atstovas, teigė, jog ši susidūrimų išvengimo technologija reiškia, kad ateityje dronus bus galima naudoti, jiems nesant operatoriaus matymo lauke. „Siuntų pristatymai, didelių plotų pasėlių priežiūra, vamzdžių patikra – visas šias užduotis bus lengviau atlikti, jei dronai turės apsaugą nuo susidūrimų“, – sakė Perry.