Bendromis olandų-vokiečių kompanijų bei Tventės universiteto pastangomis, kuriamas naujas balastinio vandens tikrinimui laivuose skirtas robotas. Robotas gali savarankiškai judėti vandens bakuose įmontuotais bėgiais. Šiuo metu balastinių vandenų patikros darbą vis dar atlieka žmonės. Tikrinant laivą, tenką jį iškelti į doką. Šios vieno laivo patikros kaina gali siekti net 700 000 eurų. Projektas „RoboShip“ žada didelę naudą, ne tik kalbant apie kaštų sumažinimą, bet taip pat ir apie saugumo užtikrinimą.
„RoboShip“ – tai savarankiška, išmani robotinė platforma ant bėgių, skirta naudoti laivybos industrijoje. Šios sistemos gamintojai panaudojo daugybę inovatyvių sprendimų. Pavyzdžiui, kompanija „Imotect“, sukūrė išmanius ir energetiškai ekonomiškus bėgius, tuo tarp DFKI buvo atsakinga už autonomišką šiais bėgiais judančią transporto priemonę. Incas sukūrė reikiamus jutiklius, „Xsens“ – bakų navigacijos sistemą. Galiausiai Tventės universitetas buvo atsakingas už tai, kad robotas itin kruopščiai atliktų patikrą. Neseniai prie projekto prisijungusi Vokietijos „Meyer Werft“ laivų statykla, rūpinsis „RoboShip“ sistemos integravimu jos statomuose laivuose.
Dėka magnetinio lauko, patikros operatoriai gali tiksliai nustatyti balastinio vandens bakuose esančio roboto poziciją. Kitos inovacijos – paprastas sintetinių bėgių tiesimo metodas laivuose, pagerintas energijos tiekiamais bėgiais ir pažangios komunikacijos ir navigacijos sistemos.
Balastiniai vandens bakai yra užpildomi vandeniu arba paliekami tušti. Jūros vanduo ypatingai kenkia plieno konstrukcijoms. Būtent todėl būtina reguliari laivų patikra. Dabartinėje praktikoje, tai dažnai atlieka šeši inspektoriai. Atlikdami patikrą jie rizikuoja susižeisti arba apsinuodyti kenksmingomis dujomis. Autonomiškas „RoboShip“ patikros robotas šiuos pavojus paliks praeityje.
Inspektoriai gali įvertinti roboto surinktą medžiagą ir jiems net nereikia leistis į balastinio vandens talpyklas. Taip ženkliai sumažinamas laivo patikros laikas. Taip pat su roboto pagalba patikra gali būti atliekama laivui dar esant vandenyje, o iškėlus jį į doką, iškart pradėti iš anksto suplanuotus reikiamus remonto darbus. Laivo laikymas doke kainuoja šimtus tūkstančius eurų, todėl roboto panaudojimas padės ženkliai sumažinti kaštus. Ateityje, patobulinus energijos perdavimo bėgiais sistemą, robotas gebės atlikti kitas užduotis balastinio vandens bakų paviršiuose, naudodamasis lazeriu. Jis galės, pavyzdžiui, pašalinti dažų nuosėdas, valyti ar apsauginiu sluoksniu padengti bakų paviršių.