Robotika vis labiau veržiasi į kasdienį mūsų gyvenimą. Nieko jau nestebina robotiniai dulkių siurbliai ar vejapjovės. Dabar robotai beldžiasi į mūsų vonios kambario duris, tačiau ar žmonės sutiks juos įsileisti?
Kam reikalingi robotai, skirti maudyti žmones? Tokių robotų kūrėjai pateikia du pagrindinius argumentus: Maudymui, skirti robotai suteiks neįkainojamą pagalbą, įskaitant ir ekonominę, pagyvenusio amžiaus žmonėms. Taip pat tokie robotai užtikrins žmogui konfidencialumą, jo asmeninio gyvenimo neliečiamumą ir suteiks jam normalų gyvenimo lygį.
Tačiau, nepaisant visų argumentų, robotų panaudojimas maudant žmones iškelia daugybę klausimų. Kaip įvertinti tokių robotų priėmimo į visuomenę lygį? Ar įmanoma nustatyti optimalų autonomijos lygį, kuris patenkintų žmones? Ar išvis žmonės sutiks būti maudomi robotų?
Rezultatai parodė, kad 48 % apklaustųjų sutiktų, kad juos maudytų visiškai autonominiai robotai, t. y. veikiantys be jokios kito žmogaus priežiūros. 39 % atsakė, kad juos patenkintų pusiau autonominiai robotai. 13 % respondentų atidavė savo balsą už tai, kad robotas veiktų autonomiškai, tačiau su kito žmogaus priežiūra. Ir tik 4 % apklaustųjų mieliau rinktųsi neautonominį robotą.
Apklausos sudarytojai atkreipė dėmesį dar ir į tai, kad vieni žmonės būtų patenkinti pusiau autonominiais robotais, o kiti ne. Priežastis slypi dviejuose pagrindiniuose veiksniuose: asmeninio gyvenimo neliečiamumas ir noras kontroliuoti robotą.
Tie, kurie rinkosi pusiau autonominius robotus, mano, kad maudymasis yra asmeninis dalykas, todėl kito žmogaus dalyvavimas suteiktų diskomfortą besimaudančiam. Be to, tai vienas iš kūrėjų ir tyrėjų argumentų.
Apklausos dalyviai, kurie nepasitiki pusiau autonominiais robotais, mano, kad sudėtinga įvertinti tokių robotų saugumą būnant su jais vienumoje. O tie, kurie pasirinko pusiau autonominius robotus kartu su kito žmogaus priežiūra, galvoja, kad tai padės jiems pasiekti maksimalų komfortą. Dar keletas dalyvių išreiškė susirūpinimą šiais robotais, kadangi jie gali pažeisti jų asmeninio gyvenimo privatumą.