Masačusetso technologijos instituto inžinieriai siekia priversti robotą savarankiškai priimti apsvarstytus sprendimus.
Roboto kelyje yra kliūtis – žmogus, kuris vaikšto pirmyn ir atgal, neapsispręsdamas, kurią kryptį pasirinkti. Robotas norėdamas pasiekti kitą kambario pusę turi nustatyti, kur yra asmuo ir tada pasirinkti optimaliausią maršrutą, išvengdamas susidūrimo.
Robotui svarstant kaip elgtis, jo „mintys“ yra prognozuojamos ir atvaizduojamos ant grindų. Didelis rožinis taškas seka žmogų – robotas suvokia žmogaus buvimo vietą ir padėtį. Linijos – kiekviena jų atstoja galimą maršrutą, žalia linija nurodo optimaliausią kelionės taką. Linijos ir taškai keičiasi ir juda prisitaikydami prie asmens buvimo padėties bei judėjimo krypties.
Nauja vizualizacijos sistema sudaryta iš projektorių su judesio fiksavimo technologija bei animatorinės programinės įrangos, leidžiančios nuspėti roboto ketinimus „tikruoju laiku“ (išvengiamas laiko delsimo faktorius). Mokslininkai šią sistemą pavadino „measurable virtual reality“ (liet. išmatuojama virtuali realybė).
„Įprastai robotai gali padaryti kažkokį sprendimą, bet neįmanoma suprasti, kas vyksta jų „galvoje“, tai yra, kodėl jie renkasi tam tikrą kelią, – teigė Ali-akbar Agha-mohammadi. – Bet jeigu įmanoma matyti roboto veiklos planą projektuojama ant grindų, tuomet galima prognozuoti, ką jis darys ir suprasti jo veiksmus.“
Ali-akbar Agha-mohammadi teigia, kad moderni programa gali būti naudinga siekiant pagerinti autonominių automobilių greitį, robotų-kurjerių darbo kokybę ar kitų savarankiškų transporto priemonių veiklą.
Programą sukūrė Shayegan Omidshafiei ir Ali-akbar Agha-mohammadi. Kartu su kolegomis vizualizacijos sistemą kūrėjai pristatys sausio mėnesį (2015 metais) įvyksiančioje konferencijoje Amerikos Aeronautikos ir Astronautikos institute.