Purdue universitetas pristatė naują algoritmų sistemą, kurią pasitelkus 3D spausdintuvas garantuos greitesnį darbą ir mažesnes išlaidas.
Trimačiai spausdintuvai objektus kuria iš atskirų sluoksnių, kurie talpinami vienas ant kito, išgaunant konkretaus daikto pavidalą. Tačiau spausdinimas kartais būna ne itin kokybiškas dėl sudėtingų konstrukcijų formavimo, kurioms spausdinimo eigoje pritrūksta konkretumo bei funkcionalumo. Dinamikos ir spartos problemos taip pat aktualios. Be to, veltui sunaudotos medžiagos išlaidos tampa negatyviu aspektu gaminant delikačius objektus.
Siekdami išspręsti robotų gamybai aktualią problemą, Indianoje esančio universiteto mokslininkai sukūrė programinės įrangos algoritmus, kurie turėtų sumažinti 3D objektų spausdinimo trukmę iki 30 procentų, o sąnaudas iki 65 procentų. Anot Bedrich Benes, kompiuterinės grafikos profesoriaus, tokie patobulinimai itin sumenkintų bendruosius spausdinimo kaštus ir teigiamai paveiktų 3D spausdinimo metodo panaudojimą ateityje.
Du moksliniai darbai, detalizuojantys naujų algoritmų panaudojimą, publikuoti žurnale „Computer Graphics Forum“. Vienas iš darbų parašytas Purdue doktorantūros studentų Juraj Vanek, Jorge Galicia ir Bedrich Benes bei Adobe kompanijos tyrėjų. Pastarajame darbe aprašomo algoritmo pranašumas – smulkių erdvių užpildymas, sukuriant objektą iš minimalistinių detalių, neeikvojant medžiagos, naudojamos objekto spausdinimui.
Pasitelkus naują metodą spausdinimo objekto segmentai spausdintuvo dėkle yra išdėstyti itin glaudžiai. Kadangi jie „supakuoti kartu“ – tarp jų nelieka tuščios erdvės, kitaip tariant nereikalingos medžiagos, o tai taupo jas bei spausdinimo laiką (nes nekuriamas objekto plotas, kurį vėliau reikės pašalinti).
Kitas algoritmas (kūrėjai Bedrich Benes ir Purdue universiteto doktorantūros studentai) taip pat siekia sumažinti spausdinimo laiką bei sunaudojamų medžiagų kiekį, gaminant trimačius objektus. Algoritmas sukurtas remiantis geometrija, ir gali būti naudingas formuojant „prilaikymo“ reikalaujančias struktūras.
Nauji 3D spausdinimą tobulinantys algoritmai, numanoma, atvers naujas galimybes trimačių objektų gamybos srityje, kurios garantuos pažangesnius bei modernesnius kūrinius.