„Amazon“, ko gero, buvo pirmoji kompanija panaudojusi dronus-kvadrokopterius svarbių siuntų pergabenimui trumpais atstumais oru. Idėja patikėti siuntinių gabenimą robotams atrodo vis populiaresnė.
Dabar panašiais darbais – automatizuotos krovinių pergabenimo jūra sistemos kūrimu – užsiima tyrimų kompanija DNV GL. Ji pristatė pirmuosius šio projekto darbo rezultatus jūros technologijų parodoje Hamburge.
Kompanijos DNV GL projektas „ReVolt“ – automatizuota barža su elektros varikliu. Ši barža galės pergabenti 100 standartinių TEU konteinerių nedideliais atstumais 6 mazgų greičiu. Kadangi baržoje nebus įgulos, jai nereikės nei gelbėjimo įrangos, nei kajutės, nei kokios nors kitos infrastruktūros, kuri yra būtina žmonių valdomiems laivams.
Taip pat robotizuotai baržai reikės kur kas mažiau priežiūros nei įprastam laivui. Atsižvelgiant į analogiškus krovinių pristatymo terminus ir tūrį, kompanijos savininkui toks jūros dronas atsieis gerokai pigiau nei laivas su įgula. Išlaidos, įskaitant uždarbį, įvairių rūšių draudimus, maistą, gelbėjimo įrangą – sumažės net kelis kartus. Pasak projekto „ReVolt“ kūrėjų, robotizuota barža savininkui kainuos per metus net milijonu doleriu mažiau, nei analogiškas pagal poslinkį ir kitus parametrus dyzelinis laivas. Be to, robotizuota barža „ReVolt“ darys minimalią žalą aplinkai, kadangi ji bus varoma elektros varikliu.