P. Korėjos inžinieriai sukūrė kompaktišką „garsinę kamerą“, kurios dėka galima matyti variklio, prietaisų skydelio, durų ir kitų automobilio detalių įtartinų garsų šaltinį. Apie naujovę papasakojo leidinys „IEEE Spectrum“.
Lokalizuoti gaudimo, girgždėjimo ir drebėjimo automobiliuose šaltinį paprastai nėra labai lengva. Siekdama išspręsti šią problemą, kompanija „Hyundai Motor Group“ davė užduotį akustikos inžinieriams, kad šie sukurtų akustinį įrenginį, aptinkantį garsų šaltinį nuo 200 Hz iki 20 kHz diapazone.
Tyrimų rezultatu tapo rankinė akustinė kamera SeeSV-S205. Jos pagrindą sudaro keletas dešimčių mikroelektromechaninių mikrofonų, kurie spirale patalpinti aplink vaizdo kamerą.
Kaip ir kitos akustinės kameros, SeeSV-S205 lygina signalus, kurie gaunami iš visų mikrofonų, tokiu būdu, randami garso šaltiniai. Technologija remiasi spindulio formavimosi principu: signalo apdorojimas vyksta, pasitelkiant linijinį daviklių tinklelį, kurie optimizuoti taip, kad rastų garsų šaltinį nutolusiame objekte.
Korėjiečių įrenginys nuo kitų analogų skiriasi tuo, jog yra kompaktiškas, jo valdymas yra labai paprastas. Instrumentas realiu laiku (25 kadrai per sekundę) patalpina gautą dvimatį garso vaizdą ant vaizdinės medžiagos, o tai leidžia operatyviai aptikti garso šaltinį.
Tokio įrenginio savininkas gali susiaurinti tiriamų dažnių diapazoną, o tai dar labiau padidina „akustinės kameros“ tikslumą.
Kamera SeeSV-S205 užėmė antrą vietą inžinerinių sprendimų konkurse (nominacija „Fizinis monitoringas“), kurį vykdo amerikiečių kompanija „National Instruments“.