Elektromobilių gamintoja „Tesla Motors“ nutarė atverti savo patentus ir jos sukurtomis technologijomis leisti naudotis ir kitiems automobilių gamintojams. Tai šią savaitę „Tesla Motors“ interneto svetainėje paskelbė jos direktorius Elonas Muskas (Elon Musk), tiesa, su viena sąlyga – tos įmonės turi įsipareigoti neginčyti patentų teismuose.
„Jei mes tiesiame kelią elektromobilių pramonei, tačiau paskui save paliekame intelektinės nuosavybės minas, kad kiti negalėtų mūsų pavyti, tai mes elgiamės priešingai mūsų tikslui“, – parašė Elonas Muskas.
Šis sprendimas turėtų atverti galimybes daugeliui gamintojų pradėti bendradarbiavimą su „TeslaMotors“. Ši įmonė jau gamina elektromobilių komponentus „Daimler“ ir „Toyota“.
Gali būti, kad kiti gamintojai, nutarę bendradarbiauti su „Tesla Motors“, sutiks pasidalinti infrastruktūros – įkrovimo stočių tinklo – kūrimo išlaidas.
Tai gali būti viena pagrindinių tokio „Tesla Motors“ sprendimo priežasčių – nors praėjo jau septyneri metai, kai buvo pradėtas gaminti sėkmingas elektromobilio modelis „Roadster“ (dabar jo gamyba jau nutraukta), elektromobiliai neužima ir vieno procento JAV rinkos. Potencialius pirkėjus atbaido per trumpas viena įkrova nuvažiuojamas atstumas ir įkrovimo stočių trūkumas.
Šiuo metu „Tesla Motors“ gamina vieną elektromobilio modelį – sedaną „Model S“, kainuojantį 70 tūkstančių JAV dolerių, tačiau jau kitais metais turėtų pasirodyti krosoveris „Model X“, o po to – planuojama, 2017 metais – ir pigesnis, platesniam pirkėjų ratui skirtas elektromobilis.
„Tesla Motors“ jau tariasi su BMW dėl bendrų įkrovimo stočių tinklo kūrimo. Šiuo metu JAV yra apie 100 „Tesla Motors“ priklausančių greitojo įkrovimo stočių, kuriose per 20 minučių akumuliatorius galima įkrauti iki 50 %. Akivaizdu, kad įkrovimo stočių tinklo kūrimas yra per sunkus uždavinys nors ir labai inovatyviai, tačiau santykinai nedidelei įmonei.
Iki šiol „Tesla“ yra įregistravusi 203 patentus, o dar 280 yra registravimo stadijoje. Pirmųjų „Tesla“ patentų galiojimo laikas baigsis tik 2026 metais, todėl įmonė, dalindamasi intelektine nuosavybe, iš tiesų dalinai aukotų savo įdirbį ir pirmaujančią pozicijoje rinkoje vardan elektromobilių rinkos sukūrimo.
Tačiau kitų įmonių, pasielgusių panašiai, pavyzdžiai rodo, kad tai gali ir suveikti. „Google“ investavo nemažus pinigus į operacinės sistemos „Android“ kūrimą, tačiau leido ja nemokamai naudotis kitiems išmaniųjų telefonų gamintojams. Rezultatas – „Android“ jau naudojama daugiau nei milijarde mobiliųjų įtaisų, ji pralenkė „Apple iOS“, o „Google“ investicija atsiperka per įvairias jos siūlomas skaitmenines paslaugas.
Taigi, gal iš tiesų toks „Tesla Motors“ sprendimas „užves“ elektromobilių rinką.