Kompiuterių saugumo ekspertai skambina pavojaus varpais. Pasak jų, kompiuterių virusai jau dabar automobilių elektronikai kelia realų pavojų, nes šie virusai gali be vargo virtualų nuliukų ir vienetukų kodą materializuoti į eismo nelaimę su realiomis aukomis.
O svarbiausia, kad šiuo metu jokios visavertės apsaugos nuo kompiuterinių virusų automobiliuose dar nėra. Savo nuomonę išsakė kompanijos „McAfee“ ekspertai.
Specialistai teigė, kad automobilių gamintojai visai neskiria dėmesio automobilinės elektronikos apsaugai nuo galimų kenkėjiškų invazijų. Tiesa, šiuo metu kompiuterinių atakų prieš automobilius neužfiksuojama. Tačiau ekspertai pastebi, kad tai taps realybe ir kasdienybe jau artimiausioje ateityje. Anot ekspertų, spragos automobilių elektroninės įrangos apsaugos sistemoje ne tik palengvintų darbą vagims.
Išnaudojant šias spragas būtų galima sekti automobilio buvimo vietą, klausytis vairuotojo pokalbių ar net išprovokuoti avariją. Tai nėra sudėtinga – tereikėtų distanciniu būdu sumažinti slėgį padangose, atjungti stabdžius ar užstrigdinti akceleratorių. Kai visos šios sistemos valdomos elektronikos, tai padaryti prisijungus prie automobilio iš šalies būtų ne tik įmanoma, bet ir visai paprasta.
Pasak specialistų, automobilių gamintojų žinios apie kompiuterinių sistemų apsaugą nuo nepageidaujamų intervencijų atsilieka maždaug 20 metų, palyginti su IT pramonės specialistų žiniomis. Tiesiog automobilių gamintojai siekia savo naujuosius kūrinius prikišti kiek tik įmanomą daugiau elektronikos, bet visai pamiršta apie jos apsaugojimą.
Anot ekspertų, tobulindama multimedijų sistemą „Sync“ automobilių elektroniką nuo atakų apsaugoti bando tik „Ford“.