Magnetinės levitacijos traukiniai dėl ypač didelio greičio pastaraisiais metais sulaukė didelio mokslininkų susidomėjimo. Jų vystymosi pradžia buvo labai lėta – pirmasis 1984 m. važiavęs magnetinęs levitacijos traukinys judėjo vos 42 kilometrų per valandą greičiu.
Tačiau nuo to laiko jie gerokai patobulėjo ir dabar išvysto milžinišką greitį – Šanchajaus magnetinės levitacijos traukiniai važiuoja 431 kilometro per valandą greičiu.
Dabar tyrėjų komanda iš Japonijos Pietvakarių Jiaotongo universiteto sukūrė bandomąją platformą, pavadintą „super-maglev“. Teoriškai šis traukinys galėtų išvystyti 2900 kilometrų per valandą greitį, rašo iflscience.com.
Didelis traukinio greitis pasiekiamas naudojant vakuuminį tunelį, kuris sumažina traukinio greitį ribojantį oro pasipriešinimą.
Mokslininkų grupė oro slėgį testuojamame tunelyje padarė iki dešimties kartų mažesnį nei atmosferos slėgis jūros lygyje, todėl buvo sumažintas pasipriešinimas ir pavyko pasiekti didesnį traukinio greitį.
Magnetinės levitacijos traukinių greitį kol kas riboja maža bandymo platforma. Tačiau jei pavyktų sukurti ilgesnius tunelius, mokslininkai mano, kad magnetinė levitacijos traukiniai galėtų judėti tris kartus didesniu greičiu nei lėktuvai. Jeigu būtų visiškai tiesus tunelis nuo Maskvos iki Paryžiaus, iš vieno taško į kitą tokiu magnetinės levitacijos traukiniu galima būtų nuvykti vos per valandą.
Magnetinės levitacijos traukiniai ne rieda, o sklendžia virš bėgių – vietoje ratų juose įtaisyti magnetai, kurie pakelia traukinio sąstatą virš įmagnetintų bėgių. Eliminavus trinties tarp riedmenų ir bėgių faktorių, transportavimo paslauga įgyvendinama greičiau ir tyliau.