Naujos kartos žaidimų konsolės „PlayStation 4“ ir „Xbox One“ turi po 8 GB operatyvios atminties. Dalis jos yra skirta operacinės sistemos reikmėms, kitą dalį kūrėjai gali pagal savo nuožiūrą paskirstyti tarp grafinių ir skaičiavimų blokų. Ar užteks turimų 8 GB?
Kūrėjai iš kompanijos „Witch Beam“ tikina, kad tokio kiekio visiškai pakanka, tuo tarpu studijos „Crytek“ atstovai, išgarsėję šaudyklių serija „Crysis“, jau dabar šneka apie tam tikrą diskomfortą.
Vienas iš „Crytek“ aukščiausio lygio vadovų Shawn Tracey pareiškė, kad kūrėjai be didelio vargo suras, kuri panaudoti visus 8 GB, o ateityje žaidimams gali prireikti ir didesnių kiekių. S. Tracey yra įsitikinęs, kad vien tik skaičiavimų galios yra maža, o ateityje sudėtingų, dinamiškų scenų sukūrimui dabartinių aštuonių gigabaitų operatyvios atminties neužteks.
Tai reiškia, kad dabartinių naujos kartos konsolių „Xbox One“ ir „PlayStation 4“ privalumas gana greitai gali tapti jų trūkumu. Tiesa, aparatiniai ribojimai verčia programuotojus naudoti įvairius optimizavimo metodus bei inžinerines gudrybes, todėl tikėtina, kad 8 GB operatyvios atminties užteks ilgam.
Priminsime, kad šiuolaikinės konsolės turi net 16 kartų daugiau operatyvios atminties, nei ankstesnės kartos sprendimai. „Playstation 3“ turi 512 MB atminties, iš kurių 256 MB skirta grafinio adapterio poreikiams. Tokia pati situacija ir konsolėje „Xbox 360“.