Jungtinių Valstijų bendrovė „Advanced Rail Energy Storage“ (ARES) pranešė pradėjusi elektros energijos akumuliavimo naudojant geležinkelio vagonus projektą, skelbia „Scientific American“. Tuo tikslu ji netrukus pradės tiesti 8 kilometrų ilgio geležinkelį, kurio magistralės aukščių skirtumas siekia 900 metrų, sakoma pranešime.
Energijai generuoti bus naudojama lygiai tokia pati technologija, kaip ir hidroakumuliacinėse elektrinėse, skirtumas tik tas, kad vietoje vandens bus naudojami balasto pripildyti geležinkelio vagonai. Tuo metu, kai energijos poreikis elektros tinkluose yra mažiausias (pavyzdžiui, naktį, kuomet elektra yra pigiausia), ARES vagonai su 2 MW galios generatoriais kils į kalną (generatoriai atliks elektros variklių funkciją), o kai energijos poreikis tinkle bus didžiausias, važiuos priešinga kryptimi. Tai reiškia, kad generatoriai judėjimo metu sukauptą energiją atiduos į elektros skirstymo tinklą.
Skelbiama, kad šiame elektros gamybos ir akumuliavimo projekte bus naudojami specialūs geležinkelio vagonai, galintys įveikti aukštas įkalnes ir gabenti 230 tonų krovinį.
ARES atstovų teigimu, jų sumanyta sistema, paremta seniai žinomomis technologijomis, turėtų būti labai efektyvi sausringomis Nevados valstijos sąlygomis, kur hidroakumuliacinių elektrinių statyba pernelyg brangi. Be to, eksperimentinis 250 metrų ilgio geležinkelis ir atlikti pirminiai bandymai leidžia manyti, kad visavertis elektros energijos gamybos ir akumuliavimo projektas bus sėkmingas, o taip gaminamos elektros kaina – santykinai žema.