Kovo pradžioje Ženevoje vykusioje kasmetėje automobilių parodoje dalyvavo ir „Apple“. Ne, išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių gamintoja nepristatė minimalistinės išvaizdos futuristinio keturračio. Jos naujiena buvo neką mažesnės svarbos – su „Ferrari“ pristatyta telefono ir automobilio informacinės sistemos sąsaja „CarPlay“.
Skirtingai nei ankstesni „Microsoft“ ar „Google“ mėginimai, kai į transporto priemonę bandyta įdiegti atskirą operacinę sistemą, „Apple“ sprendimas nėra individuali sistema. Šiuo atveju bendrovės telefono „iPhone“ valdymas nuosekliau integruotas į automobilio informacinę sistemą. Taip mašinos informacinis ekranas dubliuoja išmaniajame telefone matomą vaizdą, jame pateikiamos valdymo funkcijos ir kita aktuali informacija, pavyzdžiui, muzikos grojaraštis, žemėlapiai ar skambinimo funkcijos. Be to, ateityje per automobilio informacinę sistemą bus galima naudotis ir daugiau specialiai pritaikytų programėlių.
„Apple CarPlay“ sąsaja šiemet taps prieinama ne tik prabangiųjų „Ferrari“ savininkams, bet ir „Hondos“, „Hyundai“, „Mercedes“ bei „Volvo“ automobilių vairuotojams. Ateityje bendrovė ketina bendradarbiauti ir su kitais transporto priemonių gamintojais.
Kurti atskirą informacinę sistemą, kaip parodė „Ford“ ir „Microsoft“ bendradarbiavimo pavyzdys, nebūtinai yra geras sumanymas. Pastaruosius kelerius metus „Microsoft“ sprendimą automobiliuose naudojusi „Ford“ dėl įvairių funkcionavimo trūkumų nusprendė jo atsisakyti ir pasirinko „Blackberry“ kuriamą sąsają.
Tikėtina, kad „Apple“ pavyzdžiu greitai paseks ir „Google“, siūlanti nemokamą operacinę sistemą „Android“. Kai kurie automobilių gamintojai jau yra bandę ją įdiegti į koncepcinius modelius. Tačiau, kaip rodo „Apple“ pavyzdys, galbūt racionaliau perkelti tam tikras telefono, kurį turi kiekvienas vairuotojas, funkcijas, o ne bandyti kurti dar vieną išmanųjį įrenginį.