Žmonių srautai – vienas svarbiausių rodiklių daugelyje verslo sričių, leidžiantis spręsti apie rinkodaros kampanijų efektyvumą, padedantis optimizuoti darbo laiką. Siekdami, kad verslininkai galėtų juos valdyti, lietuviai sukūrė unikalų žmonių srautų skaičiavimo sprendimą – „SEMSeye“.
Nedidelis įrenginys tvirtinamas ant lubų, virš įėjimų į parduotuves, kavines, sporto klubus, parodas, koncertus, forumus, arba transporto priemonėse: autobusuose, traukiniuose, keltuose. Vaizdo kameros pagalba skaičiuojami įeinantys ir išeinantys žmonės. Informaciją apie tikslų apsilankiusiųjų skaičių tam tikru laiku vartotojas gali sekti interneto ryšio pagalba savo kompiuteryje, mobiliajame telefone ar planšetėje.
Tiksliai žinant apsilankiusių žmonių skaičių galima įvertinti rinkodaros kampanijų, akcijų efektyvumą, sezoniškumą, nustatyti piko valandas, įvertinti salės darbuotojų aptarnavimo efektyvumą. Taigi, priklausomai nuo poreikių, optimizuoti darbą: personalo skaičių, darbo laiką ir pan. Palyginus dienų, savaičių, mėnesių, metų statistinius duomenis, lengviau suprasti, kiek ir kaip žmonių srautą lemia oro sąlygos, darbo valandos, vieta ir panašūs veiksniai. Visa tai leidžia geriau paskirstyti išteklius, sumažinti išlaidas bei padidinti pajamas iki 10–15 proc.
Mintis sukurti tokį įrenginį kilo, kai vaikščiodamas su žmona po parduotuves (tiksliau laukdamas jos) pastebėjau, kad jose retai būna optimalus personalo kiekis. Arba pardavėjų-konsultantų per mažai ir pirkėjams tenka ilgai laukti kol kas prieis (daugelis laukia surūgusiais veidais arba neiškentę išeina), arba jų per daug. Jei būtų galima apskaičiuoti, kiek tiksliai žmonių, kuriomis valandomis lankysis parduotuvėje, to būtų galima išvengti. Ėmęsi darbo supratome, kad žmonių srautų skaičiavimas versle yra išties labai svarbus“, – sako „SEMSeye“ sumanytojas Paulius Lengvenis.
Kad versle ši problema itin opi patvirtina ir Lietuvos inovacijų centras bei Lietuvos pramonininkų konfederacija kartu su Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra „SEMSeye“ paskelbdami vienu iš nacionalinio konkurso „Inovacijų prizas 2013“ nugalėtojų, bei pirmieji užsakymai, iškeliavę į prekybos taškus Baltijos šalyse bei užsienyje.