Nors bendrovė „Google“ yra uždraudusi naudoti veidų atpažinimo programinę įrangą savo išmaniuosiuose akiniuose „Google Glass“, vis dėlto nemažai bendrovių kuria tokios paskirties programas, praneša Vokietijos dienraštis „Die Zeit“.
Pavyzdžiui, bendrovė „FacialNetwork“ kuria „Google Glass“ skirtą programą „NameTag“, kuri jau dabar, naudodama „Google Glass“ fotokamerą, fotografuoja sutiktų žmonių veidus ir, mobiliuoju internetu prisijungusi prie „FacialNetwork“ duomenų bazės, lygina jų fizinius ypatumus su čia laikomomis nuotraukomis.
Identifikavus asmenį „Google Glass“ akinių ekranėlyje parodoma jo pavardė, vardas ir papildoma informacija. Kol kas „FacialNetwork“ duomenų bazėje yra tik 2 milijonai nuotraukų: tai dažniausiai žinomų asmenų profiliai, tačiau ateityje bendrovė ketina užmegzti bendradarbiavimą su „Facebook“, „LinkedIn“ ir kitais socialiniais tinklais, sakoma pranešime.
Bendrovės pateiktame „NameTag“ „beta“ versijos demonstravimo vaizdo įraše rodoma, kad ši programa jau gali naudoti JAV nacionalinio viešojo seksualinių nusikaltėlių registro duomenis. „FacialNetwork“ atstovų teigimu, planuojama bendradarbiauti ir su įvairiomis stambiomis pažinčių svetainėmis, nes šie duomenys, pasak programos kūrėjų, padės geriau suprasti šalia mūsų esančius žmones. Nors daugumoje pažinčių svetainių informacija apie asmenis prieinama tik registruotiems vartotojams, tai ne vienintelė problema, su kuria susiduria „FacialNetwork“ specialistai.
Veidų atpažinimą apsunkina prasta judančių žmonių nuotraukų kokybė ir, žinoma, jų dėvimi akiniai nuo saulės. Pasak leidinio, veidų atpažinimo programas, skirtas „Google Glass“, kuria ir kitos bendrovės, tarp jų „Lambda Labs“ ir „Orbeus“. Tačiau pati „Google“ ir toliau, iš visko sprendžiant, nepritaria tokioms iniciatyvoms.
Vis dėlto tam tikra prasme nuo jos pozicijos tai nepriklauso: kompiuteriniai įsilaužėliai iki šiol sėkmingai rasdavo būdų, kaip apsaugotuose firminiuose elektroniniuose įrenginiuose galima leisti trečiųjų šalių programinę įrangą. Be to, ką čia slėpti: jei veidų atpažinimo programos bus pakankamai tikslios, o duomenų bazės – išsamios, nepažįstamų žmonių atpažinimo galimybė neabejotinai taptų viena didžiausių „Google Glass“ įsigijimo paskatų, ir „Google“ tai kuo puikiausiai supranta.