Panašu, kad erzinantis valytuvų šmėkščiojimas, ožiavimasis, ledėjimas, keitimas ir kiti smagumai netrukus gali iškeliauti į istorijos užkaborius. Superautomobilius gaminanti bendrovė „McLaren“ lengvųjų automobilių segmentui adaptuoja kovinių naikintuvų priekinio stiklo matomumo gerinimo sistemą.
Manoma, kad valytuvus „McLaren“ automobiliuose pakeis aukšto dažnio garso bangos – tokiomis odontologai burnos ertmėje valo dantų akmenis. „Formulės-1“ bolidus kurianti bendrovė naują priekinio stiklo valymo sistemą ketina montuoti naujuose superautomobiliuose, kurie prekybos salonuose turėtų pasirodyti 2015 m. Kol kas „McLaren“ jokių šios naujovės detalių ar smulkesnių veikimo principų viešai nepasakoja – baiminamasi, kad idėjos nenugvelbtų konkurentai. Vis dėlto ekspertai spėja, kad būsimo „McLaren“ automobilio priekinis stiklas bus valomas ultragarsu – jis generuos stiklo paviršiaus mikrovibarcijas, todėl lietaus ar purvo lašai, vabzdžiai, sniegas ir kiti krituliai nuo tokio stiklo paprasčiausiai atšoks.
Tokia sistema bus nepalyginamai patogesnė šaltais orais – bus išvengta tokių problemų, kaip valytuvų prišalimas prie lango ir pan. „McLaren“ spaudai prasitarė tik tiek, kad tokia stiklų valymo technologija jau naudojama karinėje pramonėje.
„Ištraukti šios idėjos projektą iš kariškių buvo labai nelengva, – pasakoja „McLaren“ atstovas Frenka Stivensonas (Frank Stephenson). – Pasiteiravau, kodėl ant orlaivių stiklų nebūna valytuvų, kurie praverstų tais atvejais, kai lėktuvas skrenda nedideliu greičiu ir neaukštai (pvz., leidžiantis). Man paaiškino, kad orlaivių stiklai nėra dengiami kokia nors specialia plėvele – visą darbą atlieka negendanti ir nuolat veikianti didelio dažnio elektroninė sistema. Prie stiklo nebereikia nieko jungti.“
Manoma, kad „McLaren“ naują stiklų valymo sistemą diegs naujuose superautomobilių modeliuose, kurių kaina svyruos nuo 170 000 iki 870 000 svarų. Tačiau ištobulinus sistemą, ji gali pasirodyti ir kitų automobilių gamintojų produkcijoje – prognozuojama, kad tada tokių sistemų kaina neturėtų viršyti 40 Lt.
„Aiškus būdas tokios idėjos įgyvendinimui yra priekinio stiklo kampe įrengti ultragarso keitiklį, – samprotauja Bristolio universiteto (Šiaurės Airija) Inžinerijos fakulteto ultragarso profesorius Polas Vilkoksas (Paul Wilcox). – Jis stiklo paviršiumi galėtų skleisti maždaug 30 kHz dažnio garso bangas.“
Dabartinius valytuvus išrado ir 1903 m. patentavo amerikietė Merė Anderson (Mary Anderson). Tokio įrenginio idėja moteriai į galvą šovė keliaujant į Niujorką. Visą kelią pliaupė lietus, ir ponia Anderson pastebėjo, kad vairuotojas, norėdamas matyti, kas vyksta už stiklo, mašinos pirmagalyje, turi praverti priekinį stiklą. Kad to nereikėtų daryti, moteris išrado linguojančią rankeną su gumine šluotelę, kuri nuvalydavo pirmųjų automobilių stiklus. Kad valytuvai įsijungtų, pakakdavo įjungti tam skirtą svirtelę.
Iš pradžių šis išradimas buvo smarkiai kritikuojamas – visi kaip vienas tvirtino, kad šmėkščiojantys valytuvai blaškys vairuotojo dėmesį. Tačiau 1916 m. priekinio stiklo valytuvai tapo standartiniu visų modelių atributu ir naudojami iki šiol.