Elektromobilių kūrėjai ir saugaus eismo ekspertai narplioja netikėtą galvosūkį: dauguma elektromobilių neskleidžia automobiliams būdingo variklio burzgimo. Pėstieji sunkiau pastebi tyliai riedančias transporto priemones, todėl kyla didesnė avarijų rizika.
Todėl būtina sukurti unifikuotą variklio burzgimą imituojantį garsą, kuris taptų nuolatiniu garsiniu signalu, įspėjančiu pėsčiuosius apie atvažiuojantį elektromobilį. Kol eismo ekspertai ir standartizacijos specialistai suka galvas, kaip „įgarsinti“ švelniai liūliuojantį elektromobilio motorą, ši tema tampa interneto pokštų objektu ir menininkų įkvėpimo šaltiniu.
Savitą atsakymą į visus jaudinantį klausimą pateikė ir „Volkswagen“ bendrovė. Neseniai internete pasirodė nuotaikingas vaizdo klipas ilgu pavadinimu „Gatvės garsai. Elektrinis Volkswagen mobilumas” („The streets sound different. e-mobility by Volkswagen.”). Klipo herojus – mažuoju „Volkswagen e-up!“ važiuojantis „bytbokso“ artistas Fatihas Sahinas, netikėtomis savos kūrybos kompozicijomis „įgarsinantis“ tyliai riedantį automobiliuką. „Bytboksas“ – šiuolaikinio vokalinio meno rūšis, pagrįsta ritminių kompozicijų ir melodijų kūrimu bei muzikos instrumentų grojimo imitavimu žmogaus balso priemonėmis.
„Volkswagen e-up!“ su papildomais paslėptais garsiakalbiais ir ant galinės sėdynės sėdinčiu artistu rieda Stokholmo gatvėmis. Praeiviai nepastebi automobiliuko arba atkreipia dėmesį tik į jo naujumą, mat „Volkswagen e-up!“ – naujas elektromobilis, todėl miesto gatvėse – retas svečias. Staiga mašinytė prapliumpa keisčiausiais garsais – įvairių motorų gaudimą, plerpimą, dūzgimą ir pan. primenančiomis „bytbokso“ kompozicijomis. Nustebę praeiviai atkreipia dėmesį į neįprastą eismo dalyvį, kai kurie puola fotografuoti ir filmuoti mobiliaisiais telefonais.