Buvo laikas, kai automobilių gamintojai eksperimentavo su pačių įvairiausių koncepcijų alternatyviu kuru varomais automobiliais. Tačiau vėliau visi labai greitai apsisprendė, kad ateitis priklauso elektromobiliams.
Procesas pajudėjo, keliais dabar važinėja ganėtinai nemažai jau serijinių elektromobilių. Tačiau jų gamintojams pagalius į ratus kiša vis dar tie patys trūkumai – ribota elektromobilių rida ir pernelyg ilgas baterijų įkrovimo laikas. Todėl „Toyota“ vėl prisiminė vandenilio technologijas – įdomiausia, kad Tokijo automobilių parodoje pristatytas koncepcinis „Toyota FCV“ yra normaliai funkcionuojantis ir serijinei gamybai praktiškai paruoštas automobilis.
„Toyota FCV“ aprūpintas 136 AG elektriniu varikliu, kuriam energija gaunama vykstant cheminei reakcijai tarp deguonies ir vandenilio. Šalutinis šios reakcijos produktas – paprasčiausias vanduo.
Japonai teigia, kad automobilio rida su vienu kuro baku sieks 500 kilometrų. Kuro užpildymo procesas, nors ir technologiškai sudėtingas, tetruks tris minutes. Vandenilio atsargų laikymo automobilyje problemą „Toyota“ inžinieriai išsprendė sukūrę tvirtą konteinerį, kuriame dujos laikomos suspaustos iki 700 atmosferų.
Įdomiausia, kad šis automobilis jau 2015 metais turėtų tapti serijiniu. Beje, „Toyota FCV“ bus galima naudoti ne tik kaip transporto priemonę, bet ir kaip namų elektrinę. Pasak japonų, toks automobilis normalų namą elektra gali aprūpinti visai savaitei.