Po sėkmingų JAV bendrovės „Northrop Grumman“ naujo kompaktiško bepiločio orlaivio „Bat“ bandymų ekspertai prognozuoja, kad mažieji taktiniai robotizuoti lėktuvai gali įgyti ypatingą svarbą rengiant elektronines priešo radarų sistemų atakas.
Iš specialios katapultos leidžiamas „Bat“ bepilotis orlaivis (UAV) gali pasiekti maksimalų 110 km/h greitį, bendras jo sparnų ilgis yra apie 4 metrus, skelbia „Wired“.
Bandymų metu „Bat“ pavyko sėkmingai „nuslopinti“ oro erdvės kontrolei naudojamus radarus. Tai reiškia, kad Pentagonas netrukus gaus galimybę dislokuoti mažų ir beveik nepastebimų skraidančių „Bat“ robotų flotiles, nematomas priešo priešlėktuvinės gynybos sistemoms. Taigi, žvalgybos ar smogiamosios operacijoms naudojamus bepiločius lėktuvus bus galima apsaugoti nuo radarų ir priešlėktuvinės gynybos raketų, sakoma pranešime.
Nors „Bat“ jau kurį laiką buvo naudojamas JAV karinių oro pajėgų operacijose, iki šiol jis vykdė tik žvalgybines užduotis. Pranešama, kad „Northrop Grumman“ į šį orlaivį integravo elektroninę „Pandora“ sistemos, naudojamos priešo radarų slopinimui, įrangą. Pasak bendrovės atstovų, „Bat“ dėl mažos gamybos kainos, sąlyginai didelės talpos, galimybės naudoti įvairius degalų bakus ir jutiklių sistemas yra geras kandidatas „Pandora“ paremtoms elektroninėms atakoms vykdyti.
Be to, „Bat“ orlaiviams nereikia pakilimo takų: šie visiškai autonomiški lėktuvai leidžiami iš hidraulinių katapultų, esančių ir jūroje, ir sausumoje. Šiuos orlaivius galima lengvai transportuoti, nes jie kompaktiškai sulankstomi.