Kaip toli elektromobilis gali nuvažiuoti su pilnai įkrautu akumuliatoriumi? Šis klausimas aktualus ne tik tokių automobilių gamintojams, tačiau ir tiems, kurie planuoja bezinu/dujomis/dyzelinu varomus automobilius pakeisti elektra varomais keturračiais. Dabar, deja, atsakymas yra negailestingas: visai nedaug.
Vis tik Elono Masko kompanija „Tesla Motors“, kuri ir užsiima elektromobilių gamyba, tikėtina, surado išeitį. Kompanija užpatentavo akumuliatorių, kuris leis lengvajam automobiliui su pilnai įkrautu akumuliatoriumi nuvažiuoti nuo 480 iki 640 km.
Naujasis akumuliatorius – tai ličio jonų ir metalo-oro baterijų kombinacija. Pagrindine automobilio baterija ir toliau išliks ličio jonų, tuo tarpu ilgų kelionių metu įsijungs metalo-oro akumuliatorius. Antroji baterija kaip elektrodą naudoja deguonį, tačiau pastaroji turi ir savų trūkumų – ji nepritaikyta dideliam įkrovimų/iškrovimų ciklui.
Ličio jonų baterijos bus naudojamos kasdien, tuo tarpu persijungti prie pagalbinės baterijos bus galima tuomet, kai pagrindinis akumuliatorius yra išsekęs. Gamintojo tikinimu, tokia kombinuota baterija kaina padidins labai nedaug, lyginant su tomis, kurios naudojamos dabar.
Tiesa, nereikia tikėtis, kad artimiausiu metu visi „Tesla Motors“ elektromobiliai gaus tokius akumuliatorius: amerikiečių firma šiuo metu turi pasirašiusi sutartį, kuri įpareigoja artimiausius 4 metus naudoti japonų kompanijos „Panasonic“ naudojamas baterijas.