Europos Sąjunga (ES) peržiūri ambicingus anglies dvideginio emisijos tikslus, o elektrinių automobilių gamintojai ieško naujų būdų šiems tikslams atitikti, nes niekas neperka elektromobilių, rašo portalas „Washington Examiner“.
Iki šiol ES agresyviai skatino ekologiškų automobilių pardavimus, tikėdamasi pasiekti savo tikslus – keliuose matyti kuo daugiau aplinkai draugiškų automobilių. Tačiau galimybės pasiekti šiuos tikslus atrodo blankiai, nes niekas neperka elektromobilių.
„Elektromobilių paklausa nėra tokia, kaip mes manėme, – „Reuters“ teigė automobilių gamintojos „Nissan“ plėtros direktorius Francoius Banconas. – Esame labai neaiškioje pozicijoje, visi šiek tiek pasimetę.“
Net ir Danija, kur elektromobilių skaičius vienam gyventojui yra palyginti didelis, dvigubai sumažino savo elektromobilių prognozes. Šalies naujienų portalas „Copenhagen Post“ skelbė, kad šalis planuoja, jog iki 2020 metų Danijos keliais važinės 200 tūkst. elektromobilių.
ES kuria naujas taisykles, kad padidintų elektromobilių paklausą. Sąjungos klimato komisarė Connie Hedegaard pasiūlė visoje ES iki 2020 metų įdiegti 795 tūkst. elektromobilių įkrovimo stotelių. Tokiu būdu tikimasi suvilioti daugiau vairuotojų persėsti į elektromobilius.
„Pagaliau galime baigti vištos ir kiaušinio diskusiją, kai klausiama, ar infrastruktūra jau turi būti paruošta prieš elektrinių automobilių rinkos sprogimą, – savo tinklalapyje rašė komisarė. – Pirkti elektromobilį turi būti prasminga, o taip nėra, jei negalite pravažiuoti pusės valstybės kol neišsikrovė jūsų automobilis.“
Aplinkosauginių naujienų tarnybos duomenimis, 2012 metų lapkritį visoje Europoje buvo įdiegta apie 15 tūkst. automobilių įkrovimo stotelių.
Automobilių gamintojai savo ruožtu bando prisitaikyti prie besikeičiančių aplinkybių. Neseniai vykusioje Ženevos automobilių parodoje Vokietijos gamintoja „Volkswagen“ pristatė dyzelinį-elektrinį automobilį XL1. Tuo tarpu kompanija „Peugeot-Citroen“ pasiūlė suslėgto oro hibridą.
„Jei tai iš tiesų būtų tinkamas sprendimas, jau dabar būtume sulaukę vien tik elektriniams automobiliams skirtos standartizacijos, – „Reuters“ sakė Prancūzijos gamintojos „Peugeot“ tyrimų ir plėtros viceprezidentas Guillaume Faury. – Būtent dėl to šiandien matome tiek daug įvairiausių hibridinių automobilių.“