Hibridiniai automobiliai ir autobusai mums tikrai nebėra naujiena. Jie tapo įprastomis, kas dieną mūsų naudojamomis priemonėmis.
Šiandieną kiekvienas automobilių gamintojas bando į rinką įvesti vis naujus, savo sukurtus hibridinius automobilius. Tačiau kaip yra su hibridiniais traukiniais? Dauguma šiuolaikinių traukinių, priklausomai nuo trasos pobūdžio, veikia tiek su dyzeliniais, tiek ir su elektriniais varikliais. Visgi, turėtų būti įmanoma sukurti ir hibridinį traukinį.
Hibridinių technologijų taikymas traukiniuose vis dar sudėtingas, kadangi kliudo ekstremalios sąlygos ir reikalingos didesnės investicijos. Patikimumas taip pat yra labai svarbus klausimas. Štai kodėl hibridinių traukinių koncepcija yra labiausiai apribota manevriniams garvežiams, kurie turi aukštus energijos nuostolius.
Visgi šiuo metu Vokietijoje kuriamas pirmasis pasaulyje hibridinis traukinys. Jis kursuos tarp Aschaffenburgo ir Miltenbergo. Šioje 37 km ilgio trasoje yra 14 stotelių, todėl bus lengva įkrauti jo baterijas.
Siekiant įgyvendinti šį projektą, traukinys pirmiausia buvo rekonstruotas įdiegiant baterijas ir regeneracinį stabdymo pajėgumą. Ankstesni lokomotyvai, kurie turėjo du 275 kilovatų dyzelinius variklius, dabar turi du 315 kilovatų ekvivalenčius hibridinius maitinimo blokus. Tokie traukiniai taip pat sumažins degalų sunaudojimą ir išmes 25 proc. mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio. Be to, sukaupta energija bus saugoma baterijose vėlesniam naudojimui.
Nors dabar šis projektas dar tik bandomasis, bet, jei jis pavyks, tuomet valdžios institucijoms atsiras intencija galvoti apie esamų traukinių pakeitimą į hibridinių dyzelinio variklio technologijų lokomotyvus.