Jei sunku apsispręsti, kurioje pasaulio šalyje traukiniai greičiausi, sprendimą priimti galbūt padės Centrinės Japonijos geležinkelio kompanijos pristatytas greitaeigis traukinys, pasiekiantis 500 km/val. greitį.
Magnetinės levitacijos principu veikiantis prototipas Japonijoje kursuoti pradės ne anksčiau kaip 2027 m. Tačiau techninės charakteristikos stebina jau dabar. Traukinius gaminanti bendrovė „JR Tokai“ viešai jau spėjo pristatyti greitaeigį prototipą „Series L0“.
Beveik 28 metrų ilgio lokomotyvas su labai ilga aerodinamine „nosimi“ bei 16 vagonų sąstatas, užuot riedėjęs bėgiais, sklęs virš specialių takų. Traukiniu vienu metu galės keliauti iki 1 tūkst. keleivių.
Trinties jėgos neveikiamas traukinys magnetinės levitacijos dėka iš Tokijo centro į vakaruose esantį Nagojos miestą nuveš per 40 minučių. Didžioji dalis kelionės vyks 40 metrų gylyje įrengtais specialiais tuneliais. Dabar kursuojantys modernūs greitaeigiai traukiniai tokį atstumą įveikia per 1,5 val. Važiuojant automobiliu, atstumas tarp šių Japonijos miestų siekia apie 350 km.
Magnetinė levitacija atveria galimybes naudotis ypatingai lygiai, tyliai ir greitai vežančio transporto privalumais. Tiesa, „Gizmodo.com“ atkreipia dėmesį, kad magnetinės levitacijos traukiniai yra gerokai brangesni, o ir gaminti juos yra techniškai sudėtingiau. Pavyzdžiui, vien šis „Series L0“ projektas atsieis kvapą gniaužiančius 112 mlrd. JAV dolerių.
Įgyvendinus „Tokijo-Nagojos“ linijos tiesimo darbus, planuojama iki 2045 m. prailginti liniją iki Osakos – tada galines stotis skirs 500 km. (Jei tik, žinoma, iki to laiko magnetinės levitacijos Japonijoje nebus spėjusi pakeisti teleportacija :)
Bet kuriuo atveju, laukti iki 2027-ųjų lieka dar 15 metų. O „Mitsubishi“ ir „Nippon Sharyo“ jau pradėjo 5 vagonų ilgio magnetinės levitacijos traukinio testus. Traukinys kursuoti turėtų pradėti kitais metais.