Drezdene pristatytas neįtikėtinai ilgas autobusas sukurtas siekiant sukelti tikrą revoliuciją viešojo transporto sistemose savo konstrukcija suderina traukinio talpumą ir įprastinės keliais eksploatuojamos transporto priemonės manevringumą, skelbia vokiečių naujienų portalas TheLocal.de.
„Autotram Extra Grand“ pavadintas gigantas yra 30 metrų ilgio ir gali judriomis miesto gatvėmis vežti 256 keleivius. Įdomu dar ir tai, kad jį vairuoti nereikalingas specialus pažymėjimas – jį valdyti gali bet kuris autobuso vairuotojas.
Suprojektuotas ir pagamintas bendromis Fraunhorerio transporto instituto, „Infrastructure Systems IVI“ ir Drezdeno technikos universiteto pajėgomis autobusas šiuo metu testuojamas specialioje bandymų bazėje užmiestyje, tačiau jau spalio mėnesį turėtų debiutuoti Drezdeno gatvėse, važiuodamas įprastiniais maršrutais ir gabendamas eilinius keleivius.
„Į šį autobusą investuota daug žinių – kompiuteris nuolat atlieka ganėtinai sudėtingo vairavimo algoritmo skaičiavimus“, ‒ komentavo „The Local“ technikos instituto direktorius Matthias Klingeris. Tvarkytis kompiuteris tikrai turi su kuo, mat tam, kad antra ir trečia šio lankstaus autobuso sekcija tiksliai sektų paskui pirmą, įrengtos net keturios vairuojamos ašys.
„Autotram“ galios šaltinis yra ekonomiška hibridinė jėgainė, kurioje greta dyzelinio vidaus degimo variklio panaudoti ir elektros motorai. Pasak konstrukcijos autorių, autobusas gali nuvažiuoti aštuonis kilometrus viena varomas elektros energijos.