Prieš dvejus metus grupė mokslininkų iš Kalifornijos ir Vašingtono universitetų pabandė pažiūrėti, ką kompiuterių virusai gali padaryti šiuolaikiniams automobiliams. Atlikę kelis eksperimentus jie pademonstravo, kad modifikuotais virusais užkrėtus automobilius juos net įmanoma priversti patirti avariją.
Automobiliams užkrėsti šie mokslininkai pasitelkė kompiuterių pasaulyje seniai išbandytą būdą – išorines laikmenas. Į automobilio grotuvą įdėję kompaktinę plokštelę su virusu, jie sugebėjo virusų perkelti į kritines sistemas, kontroliuojančias įvairius automobilio parametrus. Vienas iš iškalbingiausių pavyzdžių, ką virusas gali padaryti šiuolaikiniam automobiliui, buvo sudėtinė ataka, pavadinta „Savidestrukcija“.
Jos metu automobilio informaciniame ekrane pasirodydavo laikmatis, atbuline tvarka skaičiuojantis 60 sekundžių, po kurių virusas iš karto išjungdavo automobilio žibintus, užrakindavo duris, atjungdavo variklį ir galėjo nuspausti arba užblokuoti stabdžius. Mokslininkų teigimu, didelė tikimybė, kad tokia veiksnių kombinacija galėtų sukelti avariją ir baigtis keleivių sužalojimais. Tai buvo realybėje įvykę bandymai, atlikti uždarytame oro uoste.
Tiesa, pasaulyje kol kas nėra užfiksuota bandymų įsilaužti į judančių automobilių sistemas ir pakenkti jų keleiviams. Vis dėlto tai gali būti labai artimos ateities klausimas. Anksčiau aprašytą eksperimentą atlikusi mokslininkų grupė nurodė, kad kompiuteriuose sutinkami virusai į automobilių sistemas gali patekti įvairiais būdais – per diagnostikos sistemas, prie automobilio prijungus tokius prietaisus kaip muzikos grotuvas, per belaides jungtis ar net kompaktines plokšteles.
Nors automobilių gamintojai šiandien stengiasi aprūpinti naujausiomis informacinėmis ir pramoginėmis sistemomis, apie jų saugumą dažnai nepagalvojama. Ekspertų teigimu, šioje srityje programinės automobilių įrangos gamintojai yra ten, kur kompiuterių gamintojai buvo prieš 20 metų.
Mikroprocesorių gamintojai „Intel“ priklausantis kompiuterių saugumo padalinys „McAfee“ analizuoja tiria būdus, kaip būtų įmanoma „nulaužti“ automobilių kompiuterius. Jame dirbantys specialistai šiuolaikinius automobilius linkę vadinti kompiuteriais ant ratų, kadangi jie yra aprūpinti daugybe nedidelių lustų rinkinių pradedant pagrindiniu variklio kompiuteriu ir baigiant vaizdo ekranus ir garsiakalbius valdančia sistema.
Be to, automobiliai vis dažniau aprūpinami belaidžio ryšio technologijomis, kurios veikia tais pačiais techniniais standartais kaip ir mobilieji telefonai ar kompiuterių priedai. Tai reiškia, kad programišiai jau turi reikiamus įgūdžius ir įsilaužti į automobilius jie gali pasitelkę jau išbandytus būdus. Saugumo ekspertų teigimu, daugelis automobilių gamintojų aprūpina savo priemones naujausiomis elektronikos technologijomis, jos tarpusavyje tampa labiau susietos, tačiau galimos saugumo grėsmes kol kas yra antrame plane.
Iš didžiųjų automobilių gamintojų kol kas vienintelė „Ford“ yra deklaravusi siekį skirti dėmesį jos automobiliuose naudojamai informacinei sistemai „Sync“, kurią bendrovė kuria kartu su „Microsoft“. „Ford“ atstovų teigimu, į galimas informacinių sistemų saugumo grėsmes jie žvelgia labai rimtai, o inžinieriai įpareigoti analizuoti galimas saugumo skyles ir jas taisyti. Kitas amerikiečių automobilių gamintojas „Chrysler“ teigė taip pat jau iškėlęs šį klausimą, jį turi analizuoti neseniai įsteigtas automobilių informacinio saugumo centras.
Daugelis kitų automobilių gamintojų šiuo metu nelinkę pasakoti, kokių saugumo priemonių imasi ketindami apsaugoti automobilių elektronines sistemas nuo piktavališkų įsilaužimų.