Privačios kosminių skrydžių bendrovės „SpaceX“ steigėjas Elonas Muskas ketina kurti naują antžeminio transporto rūšį, greitesnę ir pigesnę už keleivinius lėktuvus.
Duodamas interviu leidiniui „PandoDaily“, internetinių mokėjimų sistemos „PayPal“ ir kosminių skrydžių bendrovės „SpaceX“ steigėjas E. Muskas atskleidė savo planus imtis kurti futuristinę „penktąją transporto rūšį“, kuri esą bus labai patikima, nes niekada nepatirs avarijų, labai greita ir pigesnė už oro transportą.
Galbūt taip atrodys „Hyperloop“? Leidėjų nuotr.
Savo idėją jis pavadino „Hyperloop“: tai naujos kartos greitieji traukiniai, galintys išvystyti daugiau nei 1600 km/h greitį. E. Musko teigimu, tokios „viršgarsinių traukinių“ magistralės jungtų toli vienas nuo kito esančius miestus ir taptų patrauklesne alternatyva keleiviniams lėktuvams.
„Hyperloop“ veikimo principas esą bus panašus į „Aeromovel“ pneumatinių vienbėgių technologiją, tačiau išsamiau savo sumanymą JAV verslininkas komentuoti atsisakė, pridūręs, kad apie konkrečius techninius sprendimus bus paskelbta vėliau. Pneumatiniai „Aeromovel“ traukiniai, galintys pasiekti 80 km/h greitį, yra labai tylūs, neteršia aplinkos. Jie itin tinka naudoti didmiesčių priemiesčiuose ir jau gerai užsirekomendavo Džakartoje (Indonezija) bei Porto Alegrėje (Brazilija).
„Aeromovel“ traukinius varo galingi kompresoriai, nukreipiantys oro srautą į po vagonais įrengtą specialią konstrukcinę „burę“. Dėl šios priežasties traukinys yra labai lengvas, jam nereikia galingų variklių, transmisijos ir kt. Ilgesnėse magistralėse naudojami papildomi kompresoriai, įrengti po bėgiais, o į stotį atvykstantys traukiniai stabdomi priešpriešiniu oro srautu.
Kol kas 1600 km/h greitį galinčių pasiekti traukinių idėja atrodo nereali, nors pats E. Muskas tvirtai tikina, jog visos tam būtinos technologijos jau sukurtos. Spėjama, kad tokie traukiniai galėtų važiuoti po žeme ar virš žemės pastatytuose hermetiškuose tuneliuose, kuriuose būtų arba vakuumas, arba labai žemas oro slėgis.
E. Munko teigimu, „Hyperloop“ nepriklausys nuo oro sąlygų ir važiuos 3 - 4 kartus greičiau už pačius greičiausius šiuolaikinius traukinius ant magnetinės pagalvės. Iš Los Andželo į San Franciską, kuriuos skiria 680 km atstumas, „Hyperloop“ neva atvažiuotų per 30 minučių, o traukinio bilietas esą kainuotų mažiau, nei skrydis lėktuvu.
Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad toks sumanymas pernelyg fantastiškas, kad taptų tikrove, bet, kita vertus, prieš 20 metų irgi buvo sunku įsivaizduoti, kad privačios bendrovės teiks kosminių skrydžių paslaugas naudodamos savo sukurtas raketas ir kosminius laivus.