JAV kariuomenės specialiosios paskirties pajėgų naudojami bepiločiai orlaiviai „Stalker“ teoriškai galės skraidyti beveik amžinai, jeigu energiją jiems tieks į juos nukreiptas lazerio spindulys.
Tokią išvadą JAV mokslininkai ir inžinieriai priėjo po sėkmingų naujos „Stalker“ nuotolinio energijos tiekimo sistemos bandymų, kurių metu šis bepilotis orlaivis su elektriniu varikliu be perstojo skraidė 48 valandas naudodamas vien tik lazerio spindulio perduodamą energiją, skelbia „Space.com“.
Bendrovės „Lockheed Martin“ gaminamo „Stalker“ modifikacija su elektriniu varikliu turi standartinę bateriją, kurios pakanka maždaug 2 valandų skrydžiui, tačiau bandymų metu eksperimentinė lazerinė energijos tiekimo sistema nuotoliniu būdu be perstojo krovė bateriją. Jei nauji bandymai, vykdomi realiomis lauko sąlygomis, patvirtins šios maitinimo sistemos efektyvumą, praktiškai begarsiai „Stalker“ orlaiviai taps puikiu JAV specialiosios paskirties pajėgų žvalgybos įrankiu, nes galės sekti dominančius objektus tiek, kiek reikės, sakoma pranešime.
Naująją nuotolinę energijos tiekimo sistemą, verčiančią lazerio spindulio energiją elektra, sukūrė JAV bendrovė „LaserMotive“. Pasak jos atstovų, naujausio bandymo metu „Stalker“ orlaivis buvo paleistas skristi vadinamajame vėjo tunelyje, imituojančiame aerodinamines tikro skrydžios sąlygas. Pasibaigus bandymui paaiškėjo, kad po 48 valandų nepertraukiamo skrydžio „Stalker baterijos talpa netgi buvo didesnė, nei prieš skrydžio pradžią.
Pasak specialistų, „LaserMotive“ sukurta lazerinė maitinimo sistema turėtų puikiai tikti nedideliems bepiločiams lėktuvams (UAV), kurių sparnų ilgis siekia maždaug 3 metrus, tačiau didesniems orlaiviams, naudojantiems elektrinius variklius, reikės ieškoti kitokių nuotolinių energijos tiekimo sprendimų. Pavyzdžiui, planuojamam elektrinio lėktuvo skrydžiui per Atlantą numatyta pasitelkti UAV orlaivius, kurie skrendant atgabentų naujas baterijas, sakoma pranešime.