„Toyota Prius“ buvo pirmas vertas dėmesio serijinis hibridinis automobilis, sukėlęs susidomėjimo bangą visame pasaulyje. JAV pirkėjai laukdavo naujo automobilio po pusę metų. Šis modelis parodė, kad vidaus degimo variklio ir elektros variklio kombinacija yra puikus tarpinis žingsnis visiškai elektrinio automobilio link.
Tačiau tobulumui ribų nėra, sako „Jonelis.eu“ kompanijos atstovas Jonas Navickas. Ši kompanija pristato patobulintą „Toyota Prius“.
Kompanija ėmėsi atsakingo ir rimto darbo – pagerinti antros kartos „Toyota Prius“ parametrus. Savo sukurtus sprendimus kompanijos inžinieriai sujungė su „Toyota“ išradimais, ir dabar keliuose galima sutikti dar tylesnį „Toyota Prius“.
„Jonelis.eu“ sprendimas yra paremtas našesnių elektrinių elementų integravimu ir jų suderinimu su esamais „Prius“ komponentais. Rezultatas nustebino ir pačius kūrėjus.
Kompanijos inžinierius Vaidas Zakarka teigia, kad dabar „Toyota Prius“ tapo labiau elektromobilis nei benzininiu varikliu varomas automobilis. Važinėjant mieste praktiškai net nereikia naudoti vidaus degimo variklio. Jis įsijungia tik pasiekus 100 km/val. greitį arba kai yra reikalinga didesnė galia automobiliui pajudant ir važiuojant į statų kalną.
Naujas „Toyota Prius PLUG-IN“ (įkraunamas iš tinklo) vien elektriniu režimu nuvažiuoja 20 km. Standartinis antros kartos „Prius“ vien su elektros įkrova gali nuvažiuoti 3,6 km. Deja, to važiavimu vien nuo elektros pavadinti negalima – akumuliatorius vis tiek krauna benzininis variklis. Rezultatas – kelis kartus mažesnės vis brangstančio kuro sąnaudos, kurios vidutiniškai siekia apie 1,5 litro šimtui kilometrų.
Daug dėmesio kompanijos inžinieriai skyrė šio sprendimo integravimo paprastumui. Vos per vieną dieną kliento „Toyota Prius“ kompanija gali padaryti „žalesniu“. Viskas ką reikia padaryti – tai pakeisti standartinius automobilio akumuliatorius naujais ir vieną iš automobilio kompiuterių. Kompanijos inžinierius V. Zakarka sako, kad sumontuoti nėra sudėtinga ir tai gali padaryti bazines žinias apie elektros įtaisus turintis žmogus. Tačiau siekiant išvengti nelaimių (baterijų įtampa pavojinga gyvybei), įranga bus montuojama tik autorizuotuose servisuose.
Lietuvos inovacijų kompanija „Jonelis.eu“ yra žinoma tarp ekologiško transporto mėgėjų. Kompanijos sukurtus elektromobilių sprendimus naudoja vienintelė masiškai Lietuvoje elektromobilius gaminanti įmonė „Elinta“. Taip pat „Jonelis.eu“ gaminami paprasto automobilio perdarymo į elektromobilį komplektai yra populiarūs Baltijos šalyse.