Praėjusiais metais „Rolls-Royce“ nustebino visus, Ženevoje pristatydami vien elektra varomą konceptinį modelį „Rolls-Royce 102 EX“. Atrodė, tai ženklas kad naujo amžiaus vėjai jau pasiekė ir automobilių elitą.
Kompanijos teigimu, elektrinį modelį jie sukūrė norėdami visų pirma patikrinti savo tradicinių klientų nuotaikas. Atrodo, patikrinimo rezultatai nebuvo džiuginantys, nes paskelbta, kad projektas nutrauktas.
Kodėl? Anglų žurnalistų teigimu, elektrinis „Rolls-Royce“ lengvai sumušė savo klasikinį analogą pagal du parametrus, tradiciškai aukštai vertinamus liuksusinių automobilių tarpe. Visų pirma tai labai didelis sukimo momentas, neprieinamas net ir elitiniam V12 motorui; taip pat pasakiškas komfortas. Elektrinis variklis yra visiškai tylus ir glotniai važiuoja, kas taip pritiko šiai garsiai markei – legendai apie išskirtinai nepastebimai dirbančius „Rolls-Royce“ variklius greitai bus šimtmetis. Jokių šansų pajusti benzino, tepalų ar išmetamųjų dujų kvapų. Elektros varikliai sumontuoti tiesiai ant užpakalinės ašies, tad nebereikia kardaninio veleno, ir automobilio grindys visiškai lygios, tuo padidinant ir taip nemažą erdvę.
Kas gi blogai? Visų pirma – maksimali rida. Net jeigu tikėti tikriausiai kiek užaukštintais kompanijos pažadais, ji neviršija maždaug 180 km. Dar blogiau – sunku įsivaizduoti tokio lygio automobilio savininką, kantriai laukiantį kol iš naujo užsikraus apie 700 kg sverianti akumuliatorių baterija.
Kompanijos vykdantysis direktorius Torsten Müller-Ötvös išsireiškė išlaikytai. „Pagrindinis atsiliepimas – per daug kompromisų. Kokių? Krovimo laikas: 8 valandos. Rida – 120 mylių. Nepriimtina.“
O pagrindinė blogybė - vis tik nepakankamas prestižas. Atviriausiai tai apibūdino nepanorėjęs viešumo kompanijos atstovas: „Jie įpratę skraidyti iš vieno žemyno į kitą. Automobilis, kuris sustoja nuvažiavęs 100 mylių tiesiog neįdomus. Jiems atrodo kad elektriniai automobiliai – tai ne daugiau nei golfo kartai. Betgi jie valdo ištisus golfo laukus. Nebuvo jokio susidomėjimo, jokio.“
Prie viso to kompanijos vadovas patyrė, jog „Rolls-Royce“ gerbėjai labai prisirišę prie V12 variklių. Elektra? „Taip ir nepamačiau ant savo stalo užpildyto čekio su prierašu – Torstenai, pagamink man elektrinį „Rolls-Royce“, prisipažino Müller-Ötvös.