Turime gerą žinią visiems elektromobilių mylėtojams, gyvenantiesiems šiauriau nuo pusiaujo, Šiaurės poliarinio rato link, kur žiemą temperatūra dažnai nukrenta iki minus 20 ar daugiau laipsnių šalčio: entuziastų grupė iš Helsinkio įrodė, kad vairuotojų nuogastavimai dėl elektrinių transporto priemonių eksploatavimo esant žemai temperatūrai yra nepagrįsti, o elektrinės transporto priemonės puikiai veikia net ir šaltą žiemą.
Eksperimento, pavadinto „žvarbiausiu pasaulyje“ metu, aštuoni elektromobiliai turėjo įveikti atstumą nuo Olimpinio Helsinkio stadiono iki Senato aikštės priešais Helsinkio Katedrą. Bandymo metu buvo privaloma pravažiuoti pagrindinėmis miesto gatvėmis bei prasukti pro užšalusią Suomijos įlanką. Šis eksperimentas buvo vienas iš elektrinių transporto priemonių eismo Helsinkyje bandomųjų projektų, vykstančių programos „Helsinkis pasaulio dizaino sostinė 2012“ metu. Suomijos šalčiui iššūkį metė du „Peugeot iOns“ automobiliai, „Mercedes-Benz Vito E-CELL“, „Toyota Prius“ įkraunamas hibridas, „Nissan Leaf“, „ä-Corolla“ (Suomijos technologijos studentų grupės perdaryta „Toyota Corolla“), „Tazzari Zero“ ir „Elcat“ – elektrinis minivenas, gamintas Suomijoje nuo 1980-ųjų iki 1990-ųjų metų.
Grupės kūrybos direktorė Joona Kallio teigia, kad eksperimentinio važiavimo dieną oras buvo giedras ir saulėtas, bet ryte spaudė net minus 26 laipsnių šaltukas, o dieną „sušilo“ iki minus 20 laipsnių. Tokia temperatūra buvo rimtas išbandymas visai video operatorių grupei bei jų filmavimo technikai, bet – ne elektromobiliams. Jie suplanuotą atstumą įveikė be jokių techninių trukdžių. Natūralu, kad salono šildymas suvartojo nemažą dalį energijos ir sutrumpino galimą nuvažiuoti atstumą, užtat temperatūra automobilių salonuose buvo tokia pati kaip ir automobilių su vidaus degimo varikliais.