Trumpam į Lietuvą susipažinimui ir bandomiesiems važiavimams atvyko elektromobilis „Mitsubishi i-MiEV“. Japonijos automobilių koncerno „Mitsubishi Motors Corporation“ gaminamu vien elektra varomu automobiliu domisi efektyvesniu energijos vartojimu ir aplinkos išsaugojimu suinteresuotos įmonės bei gyventojai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Iki šių metų buvo pagaminta ir skirtingose šalyse visame pasaulyje jau važinėja daugiau nei 35 000 elektromobilių „i-MiEV“. Lietuvoje iki šiol nebuvo įsigytas nė vienas toks elektromobilis, nors užsakymai priimami nuo praėjusio rudens.
„Siekiame būti lyderiai aplinkosaugos srityje, norime vesti pirmyn elektromobilių erą į darnios plėtros ateitį“, – sakė Lietuvoje viešėjęs ir konferencijoje „Energetinio efektyvumo sprendimai – kelias verslo konkurencingumui“ pranešimą skaitęs Toru Hashimoto, „Mitsubishi“ tyrimų ir plėtros centro prezidentas.
Iki 2015 m. „Mitsubishi“ planuoja pristatyti ir dar 8 elektrinius ir hibridinius automobilius verslui bei gyventojams, įskaitant praėjusių metų pabaigoje pristatytą elektrinį furgoną „Minicab-MiEV“, skirtą verslo segmentui.
Prieš trejus metus pristačiusi savo pirmąjį elektromobilį – kompaktiškąjį „i-MiEV“ – „Mitsubishi“ pradėjo keisti kompanijos įvaizdį, kuris nuo šiol siejamas su ekologiškumu ir darnia plėtra. Vis dėl to, kaip parėžia T. Hashimoto, naujasis palaipsniui diegiamas kompanijos įvaizdis neprieštarauja iki šiol vyravusiam su sportiškumu ir ryžtingumu siejamam „Mitsubishi“ vaizdiniui ir jį sklandžiai papildo. Skačiuojama, kad „Mitsubishi“ elektromobilio eksploatavimo išlaidos siekia vieną trečdalį įprasto benzininio automobilio sąnaudų (skaičiuojant Japonijos kainomis).
JAV Aplinkos apsaugos agentūra praėjusiais metais „Mitsubishi i-MiEV“ skyrė pirmąją vietą ekonomiškiausio automobilio rinkimuose „Degalų ekonomiškumo lyderiai: metų modelis 2012“.
Lietuvoje elektromobiliai iki šiol nėra populiarūs, nes nėra sukurtos valstybės skatinimo tvarkos, kaip, pavyzdžiui, Norvegijoje, Japonijoje ar Estijoje, kur elektromobilių pirkėjams suteikiamos subsidijos, elektromobilių įkrovimo infrastruktūra ten taip pat greitai plėtojama.
Priešingai nei Lietuva, daugelis šalių turi išsikėlusios konkrečius tikslus, kaip sparčiai ketina skatinti elektromobilių įsigijimą, pavyzdžiui, Vokietija iki 2020 m. planuoja turėti 1 mln. elektromobilių, Norvegija – 220 tūkst., Nyderlandai – 220 tūkst., Prancūzija – 200 tūkst., o JAV – 1 mln. elektromobilių dar iki 2015 m.