Amerikiečių kompanija „Raytheon“ sukūrė ir išbandė naują belaidę aviacinių bombų valdymo technologiją su „Enhanced Paveway“ sistema, praneša „Defense Aerospace“. Kompanijos apskaičiavimu, naujoji technologija leis naudoti koreguojamas bombas net tuose lėktuvuose, į kurių nomenklatūrą iš pradžių jos nebuvo įtrauktos.
Naujoji technologija pavadinta „WiPak“. Ją sudaro trys sistemos: valdymo sąsaja piloto kabinoje, nedidelis belaidis signalo siųstuvas ir imtuvas, kuris montuojamas ant aviacinės bombos kartu su valdymo sistema „Enhanced Paveway“. Kaip „WiPak“ privalumus amerikiečių kompanija įvardija galimybę įdiegti sistemą lėktuve nekeičiant jo konstrukcijos, be jungimosi į elektros tinklą ir ginklų valdymo sistemą.
Kitos smulkmenos, susijusios su naująja sistema, nepatikslintos. Bandymų metu „WiPak“ buvo integruota į mokomąjį lėktuvą „EMB-314 Super Tucano“, kurį pagamino Brazilijos kompanija „Embraer“. Artimiausiu laiku „Raytheon“ planuoja įdiegti tokią sistemą ir kituose analogiškuose lėktuvuose.
Kompanija „Raytheon“ valdymo sistemą „Paveway“ kūrė kartu su „Lockheed Martin“, tačiau šiuo metu šiuo prekės ženklu žymima dviejų skirtingų rūšių produkcija. Konkrečiai, „Raytheon“ prekės ženklą „Paveway“ naudoja parduodama laisvai krentančių aviacinių bombų modernizavimo komplektus, o „Lockheed Martin“ šiuo terminu žymi savo koreguojamas aviacines bombas.
„Paveway“ sistema apima valdymo įrenginių komplektą bei bombos nutaikymo galvutę. „Paveway II“ ir „Paveway III“ nutaikymo galvutės lazerinės, o „Enhanced Paveway II“, „Enhanced Paveway III“ bei „Paveway IV“ naudojamos lazerinio ir GPS nutaikymo sistemos.