Koncernas „Ford“ ketina plėtoti Vokietijos saugumo didinimo tyrimų projektą SIM TD (Safe Intelligent Mobility – Testfield Deutschland). Sudėtinio projekto, kurio trukmė keturi metai, tikslas – gerinant automobilio ir vairuotojo sąsajas, tobulinant automobilių tarpusavio komunikavimo ir automobilio komunikavimo su infrastruktūra sistemas, pasiekti kuo didesnį važiavimo saugumo bei infrastruktūros efektyvumo lygį, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Ford“ sukurtos išmaniosios sistemos leidžia automobiliams tarpusavyje ar su kelio infrastruktūros tarnybomis dalintis informacija apie esamus pavojus kelyje realiuoju laiku. Be saugumo automobilių tarpusavio komunikacija (car-to-x) automobilių savininkams suteikia ir daugiau privalumų, pavyzdžiui, sureguliuojami transporto srautai ir sumažinama CO2 tarša.
Frydberge, netoli Frankfurto, „Ford“ didelio masto eksploataciniame SIM TD projekto testavime spalio 10 d. pirmą kartą buvo išbandytos naujausios automobilių komunikavimo technologijos.
Inžinieriai iš „Ford“ Europos tyrimų centro, įsikūrusio Achene, itin daug prisidėjo prie SIM TD projekto, įrengę įvairių testavimo aikštelių, kur pirmą kartą realiomis sąlygomis buvo pademonstruota ir išbandyta daugiau kaip 20 įvairių funkcijų technologijų.
„Kalbančios mašinos jau labai greitai bus ne tik vaikų animacinių filmukų herojai, netrukus kalbančius automobilius vairuos ir „Ford“ klientai, – sakė „Ford“ tyrimų inžinierius Martinas Wieskeris. – O „Ford“ sukurta automobilių tarpusavio komunikavimo bei automobilių komunikavimo su infrastruktūra sistemos visiems vairuotojams suteiks dar daugiau saugumo.“
Acheno Europos tyrimų centre „Ford“ inžinieriai toliau dirba prie elektroninio stabdžių signalo sistemos (Electronic Brake Light), perspėjimo apie kliūtį ir eismo ženklų padėjėjų (Traffic Sign Assistant) programų. „Ford“ sukurtos sistemos leidžia belaidėmis technologijomis labai dideliu greičiu keistis žinutėmis automobiliams tarpusavyje bei automobiliams su infrastrukūra. Tokiu būdu vairuotojai iš anksto perspėjami apie kliūtis, besikeičiančias sąlygas ir ženklus kelyje – ši informacija papildo tą, kurią pateikia automobilio radarai, kameros ar šviesos sekimo sistemos.
Stabdžių signalo sistema EBL informuoja iš paskos važiuojančius atomobilius, jei priekyje važiuojantis staigiai stabdo. Tuomet sistema perduoda informaciją apie stabdančiojo automobilio buvimo vietą, greitį, važiavimo kryptį ir lėtėjimo spartą iš paskos važiuojančių automobilių komunikavimo sistemoms. Sistemos šias žinias priima ir iššifruoja, ir, jeigu nustatoma, kad vairuotojui esamomis sąlygomis kyla pavojus, vairuotojas gauna vaizdo ir garso perspėjimus apie artėjantį pavojų. Toks komunikavimas ypač reikalingas ir naudingas esant ribotam matomumui dėl blogų oro sąlygų, intensyvaus judėjimo ar dėl posūkių.
Analogišką naudą suteikia ir perspėjimo apie kliūtį sistema, kai automobilis perduoda informaciją kitiems eismo dalyviams apie kliūtį kelyje, jos padėtį ir tipą. Pavyzdžiui, galima perspėti apie iš krovininio automobilio iškritusį krovinį, o jau perspėtasis automobilis nustato, kurioje kelio dalyje ta kliūtis kelia pavojų.
Eismo ženklų atpažinimo sistema, kurią kuriant daug prisidėjo „Ford“ inžinieriai, vairuotojus operatyviai informuoja apie eismo reguliavimo pasikeitimus.
Ši sistema nuolat palaiko ryšį su eismo valdymo centrais, gauna ir persiunčia informaciją realiu laiku apie įvairius greičio ribojimus įvairiose vietose, laikinus eismo apribojimus ir aplinkkelius.
Taip pat ji siunčia žinias apie planuojamus nuolatinius pokyčius – greičio ribojimo nustatymus ir kt.
„Ford“ inžinieriai toliau dirba tobulindami saugaus važiavimo sistemas, kurios vairuotojams suteiks ne tik vizualios informacijos, bet ir imsis atitinkamų saugumo priemonių, kai automobilį pasieks perspėjimo informacija, siųsta kitų eismo dalyvių. Prie SIM TD projekto kartu su „Ford“ dirba ir kiti Vokietijos automobilių pramonės asociacijos nariai, tarp jų tiekėjai, telekomunikacijos bendrovės ir tyrimų institutai.