BMW, teigdama, kad lazerio šviesa yra kitas logiškas žingsnis po to, kai automobilių žibintams plačiai pradėta taikyti šviesos diodų – LED – technologija, paskelbė pradėjusi kurti lazerinius automobilių žibintus.
Pirmiausia tokie žibintai bus panaudoti „BMW i8“ koncepciniame modelyje, o vėliau turėtų atsirasti ir BMW 6 serijos automobiliuose. Greičiausiai tai bus pasirenkamos opcijos, kurioms BMW jau suteikė pavadinimus – „Anti-dazzle High- Beam Assistant“ (neakinanti tolimųjų žibintų šviesa), „Dynamic Light Spot” (dinaminis taškinis apšvietimas).
Inžinieriai teigia, kad lazeris padės sukurti ir visai naujas apšvietimo funkcijas, padidinančias vairavimo komfortą ir saugumą.
Tiesa, Džeimso Bondo gerbėjai turės kiek nusivilti – tai nebus lazerio spindulys, galintis perpjauti ne vietoje pasitaikiusį blogiukų automobilį ar bent laikinai apakinti jo vairuotoją. Mėlyna lazerio šviesa bus apšviečiama florescensinė medžiaga, kuri ims skleisti intensyvią, bet akims nepavojingą baltą šviesą.
Lazerio skleidžiama šviesa smarkiai skiriasi nuo Saulės ar įvairių šviestuvų skleidžiamos šviesos. Ji yra monochromatinė, tai yra šviesos bangos yra vienodo ilgio, koherentinė, tai yra bangų minimumai ir maksimumai sutampa, todėl lazerio spinduliai gali sklisti beveik lygiagrečiai, o jų intensyvumas yra tūkstančius kartų didesnis nei įprastinių šviesos diodų.
Vienas iš esminių šios technologijos privalumų, BMW teigimu, yra energijos sutaupymas – lazerinis diodas, naudodamas 1 vatą galios, gali skleisti 170 liumenų šviesos srautą, o šviesos diodas – tik 100 liumenų. Taigi, lazeriniai žibintai padės sutaupyti degalų.
Be to, žibintai galės būti daug mažesnio ploto, kas atvers naujas galimybes dizaineriams.
Ir, be abejonės, ši nauja technologija taps svarbiu rinkodaros įrankiu.